اقدام پژوهی معاون اجرایی مقاطع ابتدایی با موضوع چگونه توانستم به آراستگی و شادابی حیاط و محوطه بازی ‏و مطالعه بچه ها کمک کنم

اقدام پژوهی معاون اجرایی مقاطع ابتدایی

اقدام پژوهی معاون اجرایی مقاطع ابتدایی با موضوع چگونه توانستم به آراستگی و شادابی حیاط و محوطه بازی ‏و مطالعه بچه ها کمک کنم در قالب ورد

اقدام پژوهی معاون اجرایی مقاطع ابتدایی با موضوع چگونه توانستم به آراستگی و شادابی حیاط و محوطه بازی ‏و مطالعه بچه ها کمک کنم

 

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

زنگ تفریح هم فرصتی برای استراحت و رفع خستگی کودکان و نوجوانان است و هم مهمترین وسیله اجتماعی شدن آنان به شمار می رود و تجربیاتی که دانش آموزان در زنگ تفریح به دست می آورند، می تواند در نگرش آنان نسبت به خود، مدرسه و تحصیل موثر باشد. بنابراین زنگ تفریح ، فرصتی است تا کودکان با گروههای سنی مختلف ضمن بازیهای گروهی با هم دوست شوند و به قول بلاچفورد، شبکه های مهم اجتماعی را در مدرسه ایجاد کنند.

مدیریت رفتار دانش آموزان در هر یک از سطوح ، شناخت کافی و روشهای تربیتی خاصی می طلبد. برای بهبود رفتار دانش آموزان در زنگ تفریح ، لازم است در هر یک از سطوح ، اقدامات تربیتی خاصی صورت گیرد؛ به عبارت دیگر، بدون توجه به این که در کلاس و در کل مدرسه چه می گذرد و چه الگوی رفتاری در آنجا حاکم است ، نمی توان انتظار داشت دانش آموزان رفتار متعادل و شایسته ای در زنگ تفریح از خود نشان دهند. از طرفی لازمه بهبود رفتار در هر یک از سطوح ، مشارکت کامل دانش آموزان و ایجاد محیطی دوستانه برای بحث و گفتگو درباره رفتار قابل پذیرش و غیرقابل پذیرش و تصمیم گیری در زمینه مقررات مدرسه و کلاس یا تعدیل و اصلاح آن است.یکی از روشهایی که به بهبود کیفیت زنگ تفریح و تجربیات بازی دانش آموزان منجر می شود، مشارکت دانش آموزان در بازی سازی حیاط و محوطه بازی است. دانش آموزان با بهره گیری از خلاقیت خود و با دستکاری محیط، از امکانات ضعیف آنان استفاده می کنند. تغییرات مورد انتظار دانش آموزان که آرزوی آنان را درخصوص حیاط مدرسه منعکس می کند، شامل درخت ، بوفه ، باغچه ، طناب بازی و…از موثرترین برنامه ها در زمینه بهبود رفتار دانش آموزان در مدرسه ، آگاه سازی دانش آموزان از روشهای مسالمت آمیز حل اختلافات در مدرسه و تقویت تفاهم و همبستگی میان آنهاست.

.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معاون اجرایی مقاطع ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  محیط شاد

پیشگفتار در رابطه با  محیط شاد 

مقدمه  موضوع در رابطه با محیط شاد 

شناسایی مسئله در رابطه با  محیط شاد 

توصیف وضع موجود

اینجانب ………………… من در اين آموزشگاه  شاهد بسیاری از مشکلات و درگیری های دانش آموزان در ساعت تفریح و تاثیر منفی آن در آن روز بوده ام . از آن جا که ساعت تفریح تاثیر فراوانی بر دانش آموزان دارد و ساعت آموزشی که بعد از ساعت تفریح قرار می گیرد به مقدار زیادی می تواند تحت تاثیر ساعت تفریح ما قبل خود قرار بگیرد لذا به بررسی این موضوع که چگونه می توانم روابط بچه ها را در ساعت تفریح تقویت کنیم می پردازم . مشخص است که اگر روابط دانش آموزان در ساعت تفریح بهبود یابد بسیاری از مشکلات در گروهبندی دانش آموزان در ساعت کلاسی و میزان یادگیری آن ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد از طرفی بسیاری از مشکلات از جمله درگیری های فیزیکی و صدماتی که در این ساعت برای دانش آموزان به وجود می آید کاهش خواهد یافت که این امر خود بر رشد فرایند آموزش و پرورش تاثیر خواهد گذاشت . بارها اتفاق افتاده است که درگیری دانش آموزان در ساعت تفریح به خانه کشیده شده است و نگرانی هایی را برای خانواده ها ایجاد نموده است. بنا بر اين سعی خواهم کرد تا پاسخ این سوال که چگونه می توانیم روابط دانش آموزان را در ساعت تفریح ارتقا دهم را پیدا کنم تا از این طریق بتوانم نگرانی همکاران و والدین دانش آموزان را تا حدودی برطرف نمایم .

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  محیط شاد 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با محیط شاد 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  محیط شاد 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با محیط شاد 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  محیط شاد 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با محیط شاد 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با محیط شاد 

نتیجه گیری در رابطه با محیط شاد

پیشنهادات در رابطه با محیط شاد

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با محیط شاد