اقدام پژوهی درس فیزیک با موضوع چگونه اضطراب دانش آموزپایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دادم

اقدام پژوهی درس فیزیک

اقدام پژوهی فیزیک

اقدام پژوهی درس فیزیک با موضوع چگونه اضطراب دانش آموزپایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دادم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی دبیر فیزیک  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

اضطراب فیزیک اغلب به علت تجربه منفي پيشين دانش آموز به هنگام يادگيري فیزیک در كلاس يا خانه تشديد مي گردد.دبیران و والدين سطح اضطراب دانش آموز را با تحميل ديدگاه هاي شخصي شان درباره فیزیک افزايش مي دهند. هرگونه تجربه منفي به ذهنيات آينده منتقل مي شود و نهايتاً سبب عدم درك فیزیک مي گردد.در روش هاي سنتي به دانش آموز ياد داده شده است كه بدون فهم و درك مهارت هاي فیزیک و كار بر روي مسائل، تنها به حفظ آن ها بپردازند.

اين موضوع تا حدود زيادي موجب افزايش سطح اضطراب فیزیک در دانش آموز مي گردد.

ماريلين كارتين فيليپس (1999) چنين اظهار داشت كه سه شيوة كار در كلاس هاس سنتي فیزیک وجود دارد كه سبب اضطراب زياد در بسياري از دانش آموزان مي شود:

قدرت تحميلي، ارائه عمومي و محدوديت زماني او نشان ميدهد كه روش هاي تدريس بايد دوباره ارزيابي شوند و تأكيد بيشتري بر روي شيوه هاي خاصي باشد كه در آن ها كلاس درس، دانش آموز محور بوده و بحث و گفتگو بيشتر و سخنراني كمتر باشد.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی درس فیزیک وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  اضطراب

پیشگفتار در رابطه با  اضطراب 

مقدمه  موضوع در رابطه با اضطراب 

شناسایی مسئله در رابطه با  اضطراب 

توصیف وضع موجود

اینجانب       ، دارای مدرک لیسانس فیزیک ، مدت       سال سابقه خدمت در نظام مقدس آموزش و پرورش را دارم. پژوهش حاضر مربوط به دانش آموزان آموزشگاه        می باشد.

محمد دانش آموز پایه ی اول متوسطه آموزشگاه امام خمینی می باشد .محمد دارای قدی متوسط و اندامی ظریف است، مذهب او شیعه و در خانواده ی چهار نفری زندگی میکند.محمد فرزند اول خانواده است. محمد در کلاس تقریبا کم حرف و آرام است و هیچ ذوقی در کلاس برای یادگیری مراحل تمرینات نشان نمیدهد و گاهی آنقدر با اضطراب با شرایط مواجه میشود که باعث اختلال و عدم توجه دیگران و حتی اضطراب دیگران هم میشود. معمولاً حرفهایش و ظاهرش هم نوعی با نا خوشنودی و استرس همراه است. با مشاهده ی رفتار او و با توجه به تاثیر رفتارش در کلاس و اهمیت درس فیزیک در جامعه ی کنونی بر آن شدم تا علل بروز این رفتار ها را بیابم و برای بهتر شدن وضعیت او راه کارهایی طراحی کنم

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  اضطراب 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با اضطراب 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  اضطراب 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با اضطراب 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  اضطراب 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با اضطراب 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با اضطراب 

نتیجه گیری در رابطه با اضطراب

پیشنهادات در رابطه با اضطراب

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با اضطراب 

برای دانلود اقدام پژوهی درس فیزیک و دریافت اقدام پژوهی معلم فیزیک از لینک خرید استفاده نمایید.