اقدام پژوهی دبیران ادبیات هفتم راهنمایی با موضوع چگونه توانستم رفتار های گستاخانه فایزه دانش آموز کلاس هفتم را اصلاح کنم

اقدام پژوهی دبیران ادبیات هفتم راهنمایی

اقدام پژوهی دبیران ادبیات هفتم

اقدام پژوهی دبیران ادبیات هفتم راهنمایی با موضوع چگونه توانستم رفتار های گستاخانه فایزه دانش آموز کلاس هفتم  را  اصلاح کنم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی دبیر ادبیات  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

رفتار گستاخانه یکی از رایجترین واکنشهای کودکان نسبت به ناراحتیها و ناکامی هاست که به منظور صدمه رساندن به دیگران ، کسب پاداش ، ارضای نیازها یا رفع موانع انجام می شود . چون تمام اعمال و رفتارهای انسان دارای هدف است رفتار پرخاشگرانه نیز هدف دارد هدف ، مهم ترین عامل در توجیه نوع رفتار است . براساس شناخت هدف ، می توان بین اعمال و رفتارهای گوناگون وجه تمایز قائل شد و آنها را در زمره رفتارهای سالم یا پرخاشگرانه برشمرد . ممکن است دو عمل یکسان در یک زمان یا دو هدف متفاوت انجام گیرد که یکی رفتار سالم و دیگری رفتار پرخاشگرانه تلقی شود ، برای مثال کودکی را در نظر آورید که در حیاط مدرسه در حال توپ بازی است . اگر توپش به طور تصادفی و بدون آنکه اراده کند به شیشه پنجره بخورد و آن را بشکند  ،این عمل رفتار گستاخانه نیست ، در حالیکه اگر توپش به صورت عمدی و به قصد شکستن شیشه بسوی پنجره پرتاب شود ، رفتارش پرخاشگرانه است ، از این رو ، در شناسایی و تعریف رفتار گستاخانه و رفتار پرخاشگرانه باید هدف از انجام دادن آن عمل مشخص شود . مهم ترین هدف زندگی ما رسیدن به شادی و نشاط و کم کردن خشم و استرس است . حرکت و فعالیت انسان برای دست یافتن به شادی است . اگر فضای آموزشی ما از نشاط و شادی خاصی برخوردار باشد نتیجه ی آن فراگیرانی شاد و با عزت نفس بالا و آرام خواهد بود و آینده سازان خوبی برای این مرزو بوم خواهند بود .

تیترهایی که در این اقدام پژوهی دبیران ادبیات هفتم راهنمایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  رفتار گستاخانه

پیشگفتار در رابطه با  رفتار گستاخانه 

مقدمه  موضوع در رابطه با رفتار گستاخانه 

شناسایی مسئله در رابطه با  رفتار گستاخانه 

توصیف وضع موجود

اینجانب   دبیرادبیات پایه هفتم آموزشگاه ……………….. هستم و مدت …………. سال است که سابقه خدمت در آموزش و پرورش دارم. در سال تحصیلی اخیر نکته ای که توجه مرا به خود جلب نمود رفتار گستاخانه یکی از دانش آموزان به نام فائزه بود وبا توجه به شواهدی که داشته ام مسئله مورد نظرم که مشکل اخلاقی و انضباطی دانش آموزان  به قرار زیر بود:

در روزهای آغازین سال تحصیلی متوجه برخی رفتار گستاخانه و بی انگیزگی هایی از جانب تعدادی از دانش آموزان مخصوصا  فائزه شدم به حدی که این مسئله نوعی گریز و بیزاری به من القا کرد. اما بعد از دو سه روز از سال تحصيلي متوجه شدم که  فائزه کمی آرامتر و متمایل تر به مدرسه شده بود و کمی جو مدرسه رو به دوستی پیش می رود و به این نتیجه رسیدم که می توان از در دوستی با ایشان وارد شد  .رفتار او در واقع به طور کلی ترکیبی از تنبلی ،حاضر جوابی ،اغتشاش در کلاس بود و با رفتار و کردارش می شد چنین برداشت کرد که دوست مذکر هم دارد.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  رفتار گستاخانه 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با رفتار گستاخانه 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  رفتار گستاخانه 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با رفتار گستاخانه 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  رفتار گستاخانه 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با رفتار گستاخانه 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با رفتار گستاخانه 

نتیجه گیری در رابطه با رفتار گستاخانه

پیشنهادات در رابطه با رفتار گستاخانه

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با رفتار گستاخانه 

برای دانلود اقدام پژوهی دبیران ادبیات هفتم راهنمایی و دریافت اقدام پژوهی دبیر ادبیات از لینک خرید استفاده نمایید.