اقدام پژوهی برای معلم دوم دبستان با موضوع چگونه توانستم دانش آموزانم را از بعضی رفتارهای زشت مثل چشم وهم چشمی باز دارم

اقدام پژوهی برای معلم دوم دبستان

اقدام پژوهی برای معلم دوم دبستان چگونه توانستم دانش آموزانم را از بعضی رفتارهای زشت مثل چشم وهم چشمی باز دارم دقیق و کامل در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی برای معلم دوم دبستان با موضوع چگونه توانستم دانش آموزانم را از بعضی رفتارهای زشت مثل چشم وهم چشمی باز دارم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

چشم و هم چشمی در حد ضعیف ،یکی از احساسات  بشری است که در دیگر موجودات وجود ندارد، حال آنکه عواطف ستوده شده ای همچون غیرت ،فرزنددوستی و…در انسان و حیوان مشترک است . چنانچه به ماده هر حیوانی تعرض شود ،نر از آن دفاع خواهد کرد و چنانچه جوجه کلاغی در خطر باشد ،کلاغ مادر به حمایت برخواهد خواست .اما چشم و هم چشمی به اندازه و مثبت که موجب صرف کمال دقت و تمام همت می شود ،غریزه ای است که تنها محرک آدمی است .و حد ضعیف و اولیه ی آن در همه افراد وجود دارد. چراکه خداوند، خود،انسان را با انرژی چشم و هم چشمی آفرید و او را بواسطه همین نیرو ، در وادی کودکی به سمت رشد هدایت فرمود .لذا بیشترین محرک کودکان،برای و رشد و فعالیتهای اجتماعی ،چشم و هم چشمی است. اما پس از رشد و بلوغ عقلی ،آرمان الهی این است که بشر تنها به خاطر رضای خداوند و نه از روی غریزه،کاری را انجام دهد.

غبطه – که از آن می توان به رقابت مثبت یاد کرد – ،شکل خوب چشم و هم چشمی است که در برخورد چشم و هم چشمی با روح فرد سالم به وجود می آید. لذا غبطه و “چشم و هم چشمی بیمار آلود” ،هر دو از شکل کلی چشم و هم چشمی تغذیه می شوند، اما ضد هم هستند

تیترهایی که در این اقدام پژوهی برای معلم دوم دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  چشم هم چشمی

پیشگفتار در رابطه با  چشم هم چشمی 

مقدمه  موضوع در رابطه با چشم هم چشمی 

شناسایی مسئله در رابطه با  چشم هم چشمی 

توصیف وضع موجود

اینجانب  آموزگار پایه دوم دبستان .. ، شهر ……. هستم  مساله ای که بنده با آن مواجه شدم وباعث شد که تغییراتی در کلاسم ایجاد کنم این بود که متوجه شدم رقابت نا سالمی در بین دانش آموزانم هست و آنها به هم چشم و هم چشمی می ورزند و رفتارشان با هم خوب نیست .به همین دلیل تصمیم گرفتم پژوهشی در این زمینه  انجام دهم.  و چشم و هم چشمی آنها را به رقابت تبدیل کنم.   امسال هم طبق سالهای قبل برای اینکه بدانم چرا دانش آموزان به همدیگر چشم و هم چشمی می کنند وچه کار کنم که دانش آموزان از این حالت خارج شوند وبا دید دیگری به درس نگاه کنند به اهمیت رقابت و درس و کلاس   پی ببرند ابتدا از خود آنها خواستم که نظرشان را درباره رقابت  بنویسند وبگویند چه  انتظاری از کلاس   درس  دارند ودوست دارند از چه روشی برای تدریس استفاده شود.  بعداز نظر خواهی از دانش آموزان با مشاور وهمکارانم در باره  چشم و هم چشمی  صحبت نمودم سپس از تعدادی از اولیاء دانش آموزان دعوت به عمل آمده وعلل چشم و هم چشمی   فرزندشان را نسبت به دیگران جویا شدم. تا بتوانم دانش آموزانم را به رقابت شرکت در کار گروهی ترغیب نمایم.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  چشم هم چشمی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با چشم هم چشمی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  چشم هم چشمی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با چشم هم چشمی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  چشم هم چشمی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با چشم هم چشمی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با چشم هم چشمی 

نتیجه گیری در رابطه با چشم هم چشمی

پیشنهادات در رابطه با چشم هم چشمی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با چشم هم چشمی 

برای دانلود اقدام پژوهی برای معلم دوم دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.