اقدام پژوهی برای معلم اول دبستان با موضوع چگونه توانستم مشکل جنب و جوش بیش از حد در الناز را کاهش دهم

اقدام پژوهی برای معلم اول دبستان

اقدام پژوهی برای معلم اول دبستان با موضوع چگونه توانستم مشکل جنب و جوش بیش از حد در الناز را کاهش دهم در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی برای معلم اول دبستان با موضوع چگونه توانستم مشکل جنب و جوش بیش از حد   در الناز را کاهش دهم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم اول ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

جنب و جوش بیش از حد و شلوغ کاری یکی از رایجترین واکنشهای کودکان نسبت به ناراحتیها و ناکامی هاست که به منظور صدمه رساندن به دیگران ، کسب پاداش ، ارضای نیازها یا رفع موانع انجام می شود . چون تمام اعمال و رفتارهای انسان دارای هدف است رفتار شلوغ کارانه نیز هدف دارد هدف ، مهم ترین عامل در توجیه نوع رفتار است . براساس شناخت هدف ، می توان بین اعمال و رفتارهای گوناگون وجه تمایز قائل شد و آنها را در زمره رفتارهای سالم یا شلوغ کارانه برشمرد . ممکن است دو عمل یکسان در یک زمان یا دو هدف متفاوت انجام گیرد که یکی رفتار سالم و دیگری رفتار شلوغ کارانه تلقی شود ، برای مثال کودکی را در نظر آورید که در حیاط مدرسه در حال توپ بازی است . اگر توپش به طور تصادفی و بدون آنکه اراده کند به شیشه پنجره بخورد و آن را بشکند  ،این عمل شلوغ کاری نیست ، در حالیکه اگر توپش به صورت عمدی و به قصد شکستن شیشه بسوی پنجره پرتاب شود ، رفتارش شلوغ کارانه است ، از این رو ، در شناسایی و تعریف شلوغ کاری و رفتار شلوغ کارانه باید هدف از انجام دادن آن عمل مشخص شود . مهم ترین هدف زندگی ما رسیدن به شادی و نشاط و کم کردن خشم و استرس است . حرکت و فعالیت انسان برای دست یافتن به شادی است . اگر فضای آموزشی ما از نشاط و شادی خاصی برخوردار باشد نتیجه ی آن فراگیرانی شاد و با عزت نفس بالا و آرام خواهد بود و آینده سازان خوبی برای این مرزو بوم خواهند بود .

شلوغ کاری انواع گوناگونی دارد و آشکارترین نمونه های آن عبارتند از :

شلوغ کاری فیزیکی 2- تهدید کلامی 3- توهین کلامی  4- شلوغ کاری کلامی 5- شکایت 6- پرهیز و شلوغ کاری ارتباطی

تیترهایی که در این اقدام پژوهی برای معلم اول دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  جنب و جوش

پیشگفتار در رابطه با  جنب و جوش 

مقدمه  موضوع در رابطه با جنب و جوش 

شناسایی مسئله در رابطه با  جنب و جوش 

توصیف وضع موجود

اینجانب …………….. آموزگار پایه اول آموزشگاه ………….. هستم و مدت ……… سال است که سابقه خدمت در آموزش و پرورش دارم. در سال تحصیلی اخیر نکته ای که توجه مرا به خود جلب نمود جنب و جوش بیش از حد  یکی از دانش آموزان به نام الناز بود وبا توجه به شواهدی که داشته ام مسئله مورد نظرم که مشکل اخلاقی و انضباطی دانش آموزان  به قرار زیر بود:

در روزهای آغازین سال تحصیلی متوجه برخی شلوغ کاری و بی انگیزگی هایی از جانب تعدادی از دانش آموزان مخصوصا  الناز شدم به حدی که این مسئله نوعی گریز و بیزاری به من القا کرد. اما بعد از دو سه روز از سال تحصيلي متوجه شدم که  الناز کمی آرامتر و متمایل تر به مدرسه شده بود و کمی جو مدرسه رو به دوستی پیش می رود و به این نتیجه رسیدم که می توان از در دوستی با ایشان وارد شد  .

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  جنب و جوش 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با جنب و جوش 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  جنب و جوش 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با جنب و جوش 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  جنب و جوش 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با جنب و جوش 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با جنب و جوش 

نتیجه گیری در رابطه با جنب و جوش

پیشنهادات در رابطه با جنب و جوش

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با جنب و جوش 

برای دانلود اقدام پژوهی برای معلم اول دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.