اقدام پژوهی برای مدیریت مدرسه با موضوع چگونه توانستم به کمک اجرای طرح فانوس و در راستای طرح تعالی فرهنگ کتابخوانی و مطالعه را در دانش آموزانم ترویج نمایم

اقدام پژوهی برای مدیریت مدرسه

اقدام پژوهی برای مدیریت مدرسه چگونه توانستم به کمک اجرای طرح فانوس و در راستای طرح تعالی فرهنگ کتابخوانی و مطالعه را در دانش آموزانم ترویج نمایم در قالب ورد

اقدام پژوهی برای مدیریت مدرسه با موضوع چگونه توانستم به کمک اجرای طرح فانوس و در راستای طرح تعالی فرهنگ کتابخوانی و  مطالعه را در دانش آموزانم ترویج نمایم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی مدیر  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

واقعیت این است که در دنیای امروز که عصر اطلاعات و نبرد اندیشه هاست و انسان با انبوه اطلاعات مواجه است، نمی توان با همان روشهای قدیمی به پیش رفت، در دنیای امروز مطالعه، ضرورت پیشرفت است. آنچه اهمیّت یادگیری را آشکار می سازد مسأله تطابق و سازگاری است و هر کس که استعداد یادگیری بیشتری دارد و می تواند به خوبی آن را به کار بندد بیشتر می تواند با محیط خود سازگاری داشته باشد.

از بررسی اهداف کلی تعلیم و تربیت کشورمان در دوره های تحصیلی و به ویژه در نظام جدید که بیشتر به اهداف علمی و آموزشی نظر دارد ، در می یابیم که هدف اصلی ، تقویت روحیة حقیقت جویی ، تعقل ، تفکر ، مطالعه و بررسی ، تعمق و نقادی و ابتکار در تمام زمینه های اسلامی ، فرهنگی ، علمی و فنی است. همین هدف کلی به تنهایی کافی است تا نشان دهد که در نظام جدید آموزشی آن چه ضرورت دارد ، مشارکت فعالانه دانش آموزان در جریان تعلیم و تربیت خودشان است و این مهم بدون وجود نهادی که او را در معرض اطلاعات ذخیره شده و محمل های گوناگون قرار دهد و شیوه های بهره برداری از آن ها را به او بیاموزد و زمینه را برای خودآموزی فراهم کند ، ممکن نیست. بنابراین ، نظام جدید آموزشی دانش آموزان را در روند آموزش و پرورش خود سهیم می داند و به دستاوردهای فردی دانش آموزان بها می دهد و شرایط لازم را برای آموزش و خودآموزی آن ها فراهم می کند. این نظام دانش آموزان و دبیرانی جست و جوگر و خلاق می خواهد به طوری که اهل تحقیق و پژوهش باشند و رکن اصلی تعلیم و تربیت بر مبنای پژوهش قرار دهند.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی برای مدیریت مدرسه وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  کتابخوانی

پیشگفتار در رابطه با  کتابخوانی 

مقدمه  موضوع در رابطه با کتابخوانی 

شناسایی مسئله در رابطه با  کتابخوانی 

توصیف وضع موجود

اینجانب …………….. مدت ………….. سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت هستم و هم اکنون  در سمت مدیر آموزشگاه ……….. شهرستان ………… در حال انجام وظیفه هستم. در پایه …… این آموزشگاه….. نفر دانش آموز وجود داشت که مسئله عدم اطلاع آنها با روش ها و راهبرد های مطالعه ای و عدم یادگیری آنان و دیدگاهی که در بین همکاران و خانواده ها در خصوص این موضوع وجود داشت، مرا بر آن داشت تا با دقت بیشتر روی این موضوع کار کنم. مشکلی که در مدرسه ما وجود داشت عدم اتصال کتابخانه ما به اینترنت بود که سعی بر آن داشتم با حل این مشکل و اجرای طرح فانوس این معضل را حل کنم.

بدین منظور تلاش کردم تا کلاس ……  را بعنوان نمونه انتخاب کرده تا برنامه ها واقدامات لازم در این خصوص را آغاز کنم. . آنها دارای میزان عدم یادگیری زیادی بودند و علاقه ای به مطالعه و یادگیری نداشتند. با مراجعه به پرونده تحصیلی و تربیتی دانش آموزان و انجام جلسات مشاوره فردی تلاش کردم تا با وضعیت فردی، خانوادگی و برنامه مطالعه آنان بیشتر آشنا شوم. .

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  کتابخوانی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با کتابخوانی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  کتابخوانی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با کتابخوانی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  کتابخوانی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با کتابخوانی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با کتابخوانی 

نتیجه گیری در رابطه با کتابخوانی

پیشنهادات در رابطه با کتابخوانی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با کتابخوانی 

برای دانلود اقدام پژوهی برای مدیریت مدرسه و دریافت اقدام پژوهی مدیران از لینک خرید استفاده نمایید.