اقدام پژوهی املا نویسی با موضوع چگونه توانستم مشکل املا نویسی را در دانش آموزم سارا برطرف سازم

اقدام پژوهی ضعف املا نویسی دانش آموز دوم و سوم ابتدایی

اقدام پژوهی املا نویسی

اقدام پژوهی املا نویسی چگونه توانستم  مشکل املا نویسی  را در دانش آموزم سارا برطرف سازم نمونه ای دقیق و کامل در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی ضعف املا نویسی دانش آموز دوم و سوم ابتدایی

اقدام پژوهی املا نویسی با موضوع چگونه توانستم  مشکل املا نویسی  را در دانش آموزم سارا برطرف سازم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

از آنجایی که دیکته یکی از مهمترین مواد درسی دانش آموزان محسوب می شود. که آن نیز به علت مهم بودن مهارت های نوشتاری است، شاید بتوان دلیل این امر را در عینی بودن مهارتهای نوشتاری دانست که امکان تحلیل مشکلات کودک را فراهم می سازد. با توجه به اهمیت موضوع سعی کردم دقت و تعمق بیشتری در درس املاء دانش آموزان داشته باشم. بنابراین مشکل این دانش آموز فکرم را خیلی مشغول کرده است. از آنجایی که وظیفه شغلیم ایجاب می کرد سعی کردم برای حل این مشکل راه حلهایی پیدا کنم تا شاید بتوان با به کار گرفتن این شیوه ها به کودکانی که به علت ضعف در دیکته به آنها برچسب کم ذهنی ، تنبلی ، حواس پرتی ، عقب مانده زده می شود کمک کرد.   املاء کلمه ای عربی و دارای معانی گوناگون از قبیل :پر کردن ،بر سر جمع سخن گفتن و تقریر است . دیکته کلمه ای است فرانسوی به معنای مطلبی که کسی املاء کند و دیگری بنویسد. واژه ی دیکتاتورهم فرانسوی از همین کلمه است و به معنا ی فرما نروایی است که با قدرت و زور حکومت افکار و عقاید خود را بر جامعه تحمیل کند .منظور از اضطراب هیجان نا خوشایندی است که با اصطلا حاتی مانند  «نگرانی »،« دلشوره»،« وحشت»و«ترس» بیان می شود . اضطراب سبب به هم ریختن تعادل موجود می گرددو چون فرد دائما به منظور برقراری تعادل کوشش می کند ، می توان گفت اضطرب یک محرک بسیار قوی است که امکان دارد گاهی مفید و زمانی مضر باشد و این بستگی به درجه «ترس» ومقدار «خطری » دارد که متوجه فرد است اضطراب تنها زمانی نا بهنجار محسوب می شود که در برابر موقعیتهایی رخ دهد که اکثر مردم به راحتی آنها را حل و فصل می کنند.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی املا نویسی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  املا نویسی

پیشگفتار در رابطه با  املا نویسی 

مقدمه  موضوع در رابطه با املا نویسی 

شناسایی مسئله در رابطه با  املا نویسی 

توصیف وضع موجود

اينجانب  ……. مدت ……….. سال است که در آموزش و پرورش در حال تدریس می باشم و هم اکنون نیز در آموزشگاه …….. شهرستان …….. مشغول تدريس در پايه ……….. هستم. خوب نوشتن و صحیح نوشتن یک توانایی ایست که ما به عنوان معلمان   شکوفا کردن این توانایی ها را عهده دار هستیم.در ماه مهر وقتي درس را تدريس مي كردم و با دانش آموزان در کلاس املا كار مي كردم تمام سعي من بر اين بود تا دانش آموزانم مشكلي در نوشتن نداشته باشند. زيرا هر معلّمي آرزو دارد كه دانش آموزانش درس هاي او را بهتر و آسان تر ياد بگيرند و گفته هايش در اعماق وجود دانش آموزان نفوذ كند.در بين اين دانش آموز ان سارا در نوشتن املاهم سطح با دانش آموزان ديگر نبود با تشویق وراهنمایی به درس های کلاس توجّه نمی کرد . اضطرا ب فراوانی در نوشتن املا داشت .برای انجام فعالیت های نوشتنی از خود علاقه ای نشان نمی داد و زود خسته می شد. او حروف الفبایی را که خوانده بودیم کاملا میشنا خت اما در دیکته نوشتن بسیار بسیار ضعیف عمل میکرد . ترکیبهای صامت ومصوتها راکاملا می دانست وکلمات را بدرستی بخش وصداکشی میکرد واز نظر سلامتی چشم هم کاملا سالم بود.  و فقط مشکلش در دیکته نویسی بود.  بنابراین باخود اندیشیدم چگونه می توانم با تشويق سارا را به درس املاء علاقه مند سازم؟

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  املا نویسی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با املا نویسی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  املا نویسی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با املا نویسی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  املا نویسی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با املا نویسی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با املا نویسی 

نتیجه گیری در رابطه با املا نویسی

پیشنهادات در رابطه با املا نویسی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با املا نویسی 

برای دانلود اقدام پژوهی املا نویسی و دریافت نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.