اقدام پژوهی افسردگی با موضوع چگونه می توانم مشکل افسردگی دانش آموز فاطمه را حل کنم

اقدام پژوهی افسردگی

اقدام پژوهی افسردگی

اقدام پژوهی افسردگی با موضوع چگونه می توانم مشکل افسردگی دانش آموز فاطمه را حل کنم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی دبیر علوم اجتماعی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

افسردگی یک اختلال شایع است بر خلاف تصور افراد که اغلب خود را سالم تلقی می کنند هر یک به نحوی از اختلالات روانی رنج می برند و جوانان در وضعیت حادتری قرار دارند.

یکی از مسائل محدوده ی تدریس وجود دانش آموزانی است که بنا به دلایل گوناگون از نظر درسی دارای افت بسیار شده و دچار مشکلاتی می باشند. بخشی از تدریس هر معلم خواسته یا ناخواسته مربوط به نکات اخلاقی است. معلم می تواند آموخته های خود را جهت ترکیب نمودن و آنها را در مسیر رضایت دانش آموزان قرار دهد و این بستگی به میزان خلقیات ذاتی و اکتشافی او دارد.[1] به هر حال پیش از دانش آموز معلم باید حکمت و فلسفه و نارسائی های زندگی را بداند و به صورت مستقیم یا غیرمستقیم آنها را به فراگیران خود منتقل کند چنانکه پیامبران علاوه بر شناساندن معروف و منکر خود نیز در همه حال مجری آن بودند و این دو از شئونات پیامبران است.[

تیترهایی که در این اقدام پژوهی افسردگی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  افسردگی

پیشگفتار در رابطه با  افسردگی 

مقدمه  موضوع در رابطه با افسردگی 

شناسایی مسئله در رابطه با  افسردگی 

توصیف وضع موجود

طبق تجربه چند ساله ی تدریس کتب علوم راهنمائی در جلسات اول سعی می کنم با بیوگرافی دانش آموزانم کاملاً آشنا شوم و از آنها سؤالاتی در مورد خود و خانواده شان می پرسم (خصوصیات اخلاقی بارز، چه چیزهائی را دوست دارند، شغل پدر، مادر، تعداد فرزندان و … ) و آنها را در دفترم یادداشت می کنم. چون سال قبل در این مدرسه نبودم بنابراین آشنائی قبلی با محیط و دانش آموزان نداشتم.

در بین دانش آموزان سال سوم که تعداد آنها حدود 28 نفر بود یکی از دانش آموزان نظر من را به خودش جلب کرد. دارای جثه ای ضعیف، نگا ه های بی روح و نا امید بود. پاهایش را تکان می داد و یک حالت نگرانی در صورت او موج می زد. در حالی که بچه ها از هر فرصتی برای صحبت کردن با هم استفاده می کردند او یک تک صندلی در ته کلاس گذاشته بود و در طول این مدت یا بر یک جا خیره می شد و یا ناخن هایش را می جوید.

سؤالاتی که از بقیه ی دانش آموزان پرسیدم از او نیز کردم و زمانی که نام و شغل پدر را از او پرسدم اشک در چشمانش حلقه زد و چیزی نگفت. یکی از بچه ها گفت خانم پدر ندارد. از صمیم قلب احساس ناراحتی در وجودم ریشه دواند و بسیار متأثر شدم.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  افسردگی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با افسردگی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  افسردگی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با افسردگی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  افسردگی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با افسردگی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با افسردگی 

نتیجه گیری در رابطه با افسردگی

پیشنهادات در رابطه با افسردگی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با افسردگی 

برای دانلود اقدام پژوهی افسردگی و دریافت اقدام پژوهی معلم مطالعات اجتماعی از لینک خرید استفاده نمایید.