اقدام پژوهی آموزگار پایه اول ابتدایی: راهکارهای کاهش گرایش دانش آموزان به برنامه های ماهواره ای

اقدام پژوهی معلمان اول ابتدایی

اقدام پژوهی آموزگار پایه اول ابتدایی

اقدام پژوهی آموزگار پایه اول ابتدایی با موضوع راهکارهای کاهش گرایش دانش آموزان به برنامه های ماهواره ای

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

امروزه رسانه ها بخصوص ماهواره ها، يكي از رسانه هاي قدرتمند ارتباط جمعي به شمار مي آيد .اين ابزار، به دليل ويژگي‌هاي منحصر به فرد خود، قادر است پيام‌هاي تصويري را به دورترين نقاط منتقل كند و تعداد بي‌شماري از افراد را در سراسر دنيا مورد خطاب قرار دهد. همچنين ماهواره مي تواند در هشيار كردن، اطلاع‌رساني و درحوزه پژوهش، سياست و … نقش مهمي داشته باشد؛امّاماهواره برنامه هاي تخريبي و نابهنجاري نيز دارد؛ تا جايي كه برخي از جامعه شناسان و كارشناسان فرهنگي را برآن داشته تا براي مصونيت جامعه انساني، بويژه نهاد خانواده چاره انديشي كنند. بدين ترتيب، تاثير برنامه‌هاي اين ابزار قدرتمند برافكار عمومي و عملكرد آن را بويژه از نظر تربيتي و جامعه پذيري نبايد از نظر دور داشت.گذراندن وقت بيش‌تر براي تماشاي ماهواره، نشان دهنده علاقه كمتر به مطالعه است و به احتمال زياد، فرد را تنبل و از نظر رواني، منفعل بار مي آورد، فعاليت ذهني را كند و روح انسان را مسخ مي كند. ماهواره، مبلّغ پرخاش‌گري و ستيزه‌جويي است و گاه انسان را به ترس از خشونت واقعي مبتلا مي سازد؛ بدين معنا كه فرد از جنگ و مبارزه واقعي مي‌هراسد.تماشاي تصويرها و فيلمهاي مبتذل، كم كم انسان را معتاد ميكند؛ به گونه اي كه اگر فرد روزي به سراغ ماهواره و عكس‌هاي مبتذل آن نرود، در زندگي خود احساس كمبود مي‌كند و حالت كسالت به او دست ميدهد. تماشاي صحنه‌هاي مبتذل، ذهن و انديشه انسان را تسخير ميكند

تیترهایی که در این اقدام پژوهی آموزگار پایه اول ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  گرایش به ماهواره

پیشگفتار در رابطه با  گرایش به ماهواره 

مقدمه  موضوع در رابطه با گرایش به ماهواره 

شناسایی مسئله در رابطه با  گرایش به ماهواره 

توصیف وضع موجود

اینجانب ….. دارای پست‌….  ………… می باشم. و هم اکنون در آموزشگاه جهاد یک در پایه اول ابتدایی با ….در حال خدمت می باشم. در اقدام پژوهی حاضر تصمیم گرفتم دانش آموزانم را نسبت به مضرات ماهواره آگاه ساخته و آنها را از خطرات ماهواره دور نمایم.

گردآوری اطلاعات اغلب از طریق چهار روش میسر می شود. این چهار روش عبارتند از: مصاحبه، مشاهده، پرسش نامه و اسناد و ارقام. هر یک از این چهار روش کاربرد ها و ویژگی هایی دارند که لازم است اقدام پژوهان پیش از آغاز و اقدام به پژوهش با این روش ها آشنایی کافی را کسب کنند. این که چه روشی یا فنونی در اقدام پژوهی کاربرد دارد بستگی به موضوع و هدف آن پژوهش دارد. همه اطلاعاتی که جمع آوری می شود شواهد لازم برای اثبات یا رد چیزی نیستند. به بیان دیگر داده ها (اطلاعات) مترادف با شواهد نیستند. شواهد داده هایی هستند که بدان وسیله می توانیم درباره ی تغییرات چیزی یا رخدادی داوری کنیم پس برای اثبات یا رد چیزی باید شواهد قابل قبول داشته باشیم.با شناخت به موقع این آسیب ها، می توان زمینه را برای بهره برداری هر چه بهتر از این تکنولوژی، آماده ساخت.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  گرایش به ماهواره 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با گرایش به ماهواره 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  گرایش به ماهواره 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با گرایش به ماهواره 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  گرایش به ماهواره 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با گرایش به ماهواره 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با گرایش به ماهواره 

نتیجه گیری در رابطه با گرایش به ماهواره

پیشنهادات در رابطه با گرایش به ماهواره

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با گرایش به ماهواره 

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار پایه اول ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.