گزارش کنش پژوهی مشاور ترغیب دانش آموزان آموزشگاه به شرکت در گروه سرود

گزارش کنش پژوهی مشاور

گزارش کنش پژوهی مشاور ترغیب دانش آموزان آموزشگاه به شرکت در گروه سرود

خیر مقدم خدمت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان این فایل گزارش کنش پژوهی مشاور می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین گزارش کنش پژوهی مشاور بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

بیان مسئله

نشستن، برخاستن، راه رفتن، دویدن، بازی کردن و هر نوع فعالیت دیگر وی، ریتم مخصوص خود را دارد. صدا و زبان کودک نیز از موسیقی برخوردار است، به همین جهت او به صورا فطری از هر نوع حرکت و صدای موزون، زمینه و واسطه خوبی برای ایجاد عاطفه، حرکت و نشاط در کودکان است.

با توجه به آثار مثبت و سازنده سرود خوانی، این فعالیت به عنوان یکی از برنامه های هنری جذاب در مدارس پیشنهاد می شود. در این فعالیت وجه غالب و مسلط کار، سرود خوانی و هم آوایی است که حتی بدون همراهی صدای سازها و بدون ابزار موسیقی نیز قابل اجراست.

استفاده از موسیقی و سرود در مدارس و کانون های پرورشی و مراکز فرهنگی هنری، از برنامه های مفید و مثر تربیتی است که با رعایت ضابطه های خاص خود بهره مناسبی در بر دارد.

در سرود و هم آوایی ویژه مدارس و دانش آموزان آن چه باید اصل قرار گیرد صدای انسان است، یعنی صدای سازها و آلت موسیقی نباید بر صدای بچه ها مسلط باشد.

به همین منظور ابزارها و سازهای موسیقی دانش آموزان، مخصوصا کودکان، در حد امکان باید ساده و مخصوص آنان باشد. ( مانند سازهای ارف ) حتی می توان از سازهای ابتکاری و دست ساز بچه ها نیز استفاده کرد و لزومی ندارد که این سازها خیلی پیجیده و فنی باشند. مثلا از ترکیب شیشه، چوب، سنگ، فلز و اشیای دم دستی دیگر نیز می توان آن ها را ساخت.

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل گزارش کنش پژوهی مشاور روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.