اقدام پژوهی ریاضی پنجم با موضوع مشکل یادگیری مبحث کسرها و مفاهیم آن
اقدام پژوهی ریاضی پنجم چگونه توانستم مشکل یادگیری مبحث کسرها و مفاهیم آن را برای دانش آموزان کلاس پنجم دبستان برطرف نمایم دقیق و کامل در قالب ورد
اقدام پژوهی ریاضی پنجم با موضوع چگونه توانستم مشکل یادگیری مبحث کسرها و مفاهیم آن را برای دانش آموزان کلاس پنجم دبستان برطرف نمایم دقیق و کامل در قالب ورد
بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام پژوهی آموزگار پنجم ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.
همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :
براي آموزش مبحث كسرها ميتوانيم از يك قطعه كاغد رنگي مربع شكل استفاده كينم.
يك كاغذ را ابتدا از قسمت قطر تا ميزنيم و باز ميكنيم، دوباره از قطر ديگر تا ميزنيم و دوباره باز ميكنيم . براي بار سوم از طول تا ميزنيم و باز ميكنيم و سپس از طول ديگر تا ميزنيم و باز ميكنيم. در واقع مربع را طوري تا ميزنيم كه چهار محور تقارنش ديده شود. سپس طوري تا ميزنيم كه به شكل مربع كوچك درآيد.
دو طرف اين مربع را تا ميزنيم كه بصورت مثلث جمع شود و بازش ميكنيم و دولا ميكنيم، دوباره تا ميزنيم و باز ميكنيم كه به شكل چهار تا مثلث درآيد. ميتوانيم اين چهار مثلث را برگردانيم . مثلاً يكي از اين مثلثها را برگردانيم و از دانشآموز ميپرسيم چه قسمت از شكل رنگي است؟ او پاسخ ميدهد يك قسمت و باز سؤال ميكنيم چند تا مثلث داريم ؟ او پاسخ ميدهد ، 4 مثلث داريم.
پس چه كسري از اين شكل رنگي است ؟ در پاسخ ميگويد (4/1) .
تیترهایی که در این اقدام پژوهی ریاضی پنجم وجود دارد شامل موارد زیر است:
عنوان مطلب در رابطه با مفاهیم ریاضی
پیشگفتار در رابطه با مفاهیم ریاضی
مقدمه موضوع در رابطه با مفاهیم ریاضی
شناسایی مسئله در رابطه با مفاهیم ریاضی
توصیف وضع موجود
اينجانب ……….. است كه در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم. و هم اكنون آموزگار پایه پنجم آموزشگاه ………. هستم. آنچه ذهن مرا را به خود مشغول کرده بود ، به شرح زیر است: در اوایل سال تحصیلی یاد شده، همواره رفتار دانشآموزان در زنگ ریاضی، توجه مرا به خود جلب میکرد. بدان معنا که در این زنگ، شاهد چهرههای درهم رفته و بی حوصلهی آنان بودم. بعضی از دانش آموزان در این زنگ با یکدیگر صحبت میکردند، برخی از آن ها بی مورد اجازه ی بیرون رفتن از کلاس را میگرفتند، چند تا از دانشآموزان سرشان را روی میز خود گذاشته چرت می زدند. گاهی اوقات کتاب ریاضیشان را نمیآوردند و هنگام انجام تمرینها، دائم در کلاس راه میرفتند. در مبحث مفاهیم کسر ها مشکلا ت مشابهی را مشاهده نمودم . در واقع آن چه بیش از هر چیز مرا متعجّب میکرد، کمتحرکی و بیتوجهی آنان نسبت به درس ریاضی بود، زیرا آنها در زنگهای دیگر فعال و پرتحرّک بودند و برای انجام دادن فعالیّتهای مربوط به درسهای دیگر میل و رغبت زیادی از خود نشان داده و فعالیتهای مورد نظر را به خوبی، کامل و تمیز انجام میدادند، اما درکلاس ریاضی علاوه بر این که غیرفعال بودند، تکالیف و فعالیتهای مربوطه را نیز کامل و مرتب انجام نمی دادند!
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با مفاهیم ریاضی
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با مفاهیم ریاضی
انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با مفاهیم ریاضی
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با مفاهیم ریاضی
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با مفاهیم ریاضی
ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با مفاهیم ریاضی
تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با مفاهیم ریاضی
نتیجه گیری در رابطه با مفاهیم ریاضی
پیشنهادات در رابطه با مفاهیم ریاضی
منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با مفاهیم ریاضی
برای دانلود اقدام پژوهی ریاضی پنجم و دریافت دانلود اقدام معلم دوره ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.
دیدگاه ها