گزارش تخصصی پایه سوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی

گزارش تخصصی پایه سوم ابتدایی

گزارش تخصصی پایه سوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموز دیر آموز  به درس خواندن

گزارش تخصصی پایه سوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموز دیر آموز  به درس خواندن در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 41  صفحه

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی پایه سوم ابتدایی پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی پایه سوم ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی پایه سوم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموز دیر آموز  به درس خواندن

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموز دیر آموز  به درس خواندن

دیباچه پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموز دیر آموز  به درس خواندن

درک مشکل پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموز دیر آموز  به درس خواندن

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموز دیر آموز  به درس خواندن

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموز دیر آموز  به درس خواندن

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموز دیر آموز  به درس خواندن

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  علاقه مند نمودن دانش آموز دیر آموز  به درس خواندن

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  علاقه مند نمودن دانش آموز دیر آموز  به درس خواندن

بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مند نمودن دانش آموز دیر آموز  به درس خواندن

ارائه مستندات پیرامون علاقه مند نمودن دانش آموز دیر آموز  به درس خواندن

پیش بینی نتایج در مورد علاقه مند نمودن دانش آموز دیر آموز  به درس خواندن

راهکارها پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموز دیر آموز  به درس خواندن

رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مند نمودن دانش آموز دیر آموز  به درس خواندن

یافته های تحقیق

ویژگیها و چالشهای کودکان دیرآموز:

الف) ویژگی های شناختی- آموزشی کودکان  دیرآموز:

یکی از مسائل مهم در عرصه تعلیم و تربیت کودکان دیرآموز، چگونگی ادامه تحصیل آن ها است که حدود59/13 درصد از تعداد کل کودکان سنین مدرسه را تشکیل می دهند (افروز،1383) .اغلب محققان و متخصصان بر این اعتقادند که اگر چه افراد دیرآموز ممکن است نیازهای آموزشی ویژه داشته باشند با این حال برای جایابی در سیستم آموزشی ویژه مناسب نیستند و باید در مدارس عادی آموزش ببینند .

به طور معمول کودکان باهوش مرزی دارای ویژگی هایی می باشند که فر ایند آموزش را در کلاس درس برای آنها دچار مشکل می سازد:

اولاً: کودکان مرزی در یادگیری مفاهیمی که ارتباط مستقیمی با فعالیتهای روزمره آنها نداشته باشد با مشکلاتی مواجه هستند (سینگ ،2004) و مفاهیم زمانی توسط این کودکان بطور کامل یاد گرفته می شود که به سبک عینی ارائه شوند و از صورت انتزاعی خارج شوند .

ثانیاً: کودکان باهوش مرزی در تعمیم و انتقال مهارتها دانش و راهبردها دچار مشکلات اساسی می باشند. هر چه این کودکان در فرایندهای آموزشی کلاس درس بیشتر درگیر شوند بیشتر سود می برند و بنابراین باید بیشتر آنهارا در کلاس درس به فعالیت واداشت .

برخی از یژگیهای کودکان دیرآموز عبارتست از:

1-    در درک مفاهیم ویادگیری مطالب،کندتر از متوسط کلاسند.

2-   در تشخیص روابط پیچیده ضعیف هستند.

3-    از درک مفاهیم انتزاعی یا مجرد عاجزند.

4-    برای یادگیری مطالب درسی، به تمرینهای بیشتری نیاز دارند.

5-     دامنه معلومات عمومی آنها نسبت به همسالان خود محدودتر است.

6-    خزانة لغات محدودتری نسبت به همسالان خود دارند واز دستور زبان ساده ای استفاده می کنند.

7-    در خواندن و فهمیدن کتابهای درسی دچار اشکال هستند.

8-    درانجام تکالیف درسی، معمولاً 2 تا3 سال از همسالان خود عقب هستند ( نادری و سیف نراقی، 1383).

به هر حال این دانش آموزان در کلاس درس با رفتارهای زیر مشخص می شوند:

  • در تفکر انتزاعی دچار مشکلاتی اساسی هستند.
  • فراخنای توجه و تمرکز کوتاهی دارند.
  • ممکن است در ابراز شخصی ناتوان باشند.
  • نسبت به کودکان دیگر کندتر یاد می گیرند و مفاهیم آموزش باید بیشتر برای آنها توضیح داده شود و به شیوه های گوناگون ارائه شود و در طول زمان مرور شود.
  • در خواندن دچار مشکلات اساسی می باشند.
  • دانش آموزان دیرآموز همیشه پایین تر از توان بالقوه خود عمل می کنند.
  • در مهارتهایی مانند سازماندهی ،انتقال مفاهیم و تعمیم اطلاعات و درک دستورالعملهای پیچیده دچار مشکل می باشندو نمرات پایینی را در آزمونهای پیشرفت تحصیلی بدست می آورند.
  • از خود انگاره ضعیفی برخوردارند در کسب مهارتها به کندی ماهر می شوند و در برخی مهارتها ممکن است اصلا مهارت کسب نکنند .

با در نظر گرفتن این وضعیت یک معلم در کلاس درس عادی با طیفی از دانش آموزانی سر و کار دارد که از نظر ویژگی های شناختی و عاطفی در سطوح مختلفی قرار دارند و اگر بخواهد در امر آموزش به این کودکان موفق باشد باید شناخت همه جانبه ای نسبت به همه ی آنها داشته باشد و آموزش خود را با سطوح مختلف توانایی های گوناگون دانش آموزان سازش دهد. این امر مستلزم صرف وقت فراوان توسط معلم کلاس و گذراندن دوره های آموزشی مناسب برای شناخت صحیح ویژگیهای دانش آموزان دیر آموز و چگونگی مداخله موثر در فرآیند آموزش و یادگیری آنها می باشد.تخصیص و تأمین زمان مناسب برای آموزش کودکان دیر آموز و درگیر کردن آنها با امر یادگیری خود یکی از چالشهای موجود در امر آموزش این گروه از کودکان می باشد. به نظر می رسد بهتر است این دانش آموزان در کلاسهایی با جمعیت کمتر جایگزین شوند تا معلم یا مربی زمان کافی برای امر آموزش را در اختیار داشته باشد.از طرف دیگر آلتروگاتلیب (2001)، در بررسی خود متوجه شدند که والدین کودکان عادی از این که فرزندانشان در کنار کودکان عقب مانده درس بخوانند ناراحت هستند و همین امر بر رفتار فرزندان و دیگران تأثیر د ارد.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی پایه سوم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.