کنش پژوهی کلاس سوم دبستان بر طرف کردن استرس و اضطراب دانش آموز تک والد و بهبود سلامت روان آنها

کنش پژوهی کلاس سوم دبستان

کنش پژوهی کلاس سوم دبستان بر طرف کردن استرس و اضطراب دانش آموز تک والد و بهبود سلامت روان آنها

خیر مقدم خدمت دانشجویان رشته آموزگار ابتدایی  دانشگاه فرهنگیان این فایل کنش پژوهی کلاس سوم دبستان  می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین کنش پژوهی کلاس سوم دبستان  بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی درس مربی بهداشت باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

بیان مسئله:

اكثر تحقیقاتی كه با موضوع خانواده های تك والدی انجام شده است، در مورد پیامدهای منفی وضعیت نامطلوب بر روی نوجوانانی است كه دور از پدرشان زندگی می كنند. این تحقیقات تأكید می كند كه باید مطالعات تطبیقی در مورد تأثیر زندگی روی خانواده های تك والد و خانواده های دو والد انجام شود. پژوهشگران معتقدند كه زیان فقدان پدر در خانواده های تك والدی كه زن سرپرست آن است، تنها از دست دادن مرد نیست. بلکه فشار زندگی باعث می شود كه این مادران فرصت كمتری برای مراقبت از نوجوانان خود داشته باشند.اغلب نوجوانانی كه در خانواده های مادرسرپرست زندگی می كنند، ناگزیرند كه به لحاظ عدم حضور پدر، با چالش های زندگی و درگیری های آن مواجه شوند. این گونه نوجوانان غالباً افت از زندگی نرمال و استاندارد و همچنین عدم انگیزه تحصیلی را تجربه می كنند. آنها اغلب از قدرت بیان ضعیف و دسترسی محدود به تحصیلات رنج می برند، این شرایط نتیجه فقدان حضور پدر در خانواده است.فشارهای دیرینه ، به همراه حجم بالای وظایفی كه مدام اضافه می شود، موجب آسیب پذیری و استرس در زندگی جدید می گردد و مادران ، غالباً سیكلی از ناامیدی و یأس را برای خود و فرزندانشان تجربه می كنند.رسیدن به اهداف آموزشی که مدارس به عنوان هدف اساسی خود به آنها توجه دارند مستلزم تأمین بهداشت روانی هنر آموزان است. تحقیقات متعدد نشان می دهند که سلامت روانی هنر آموزان با پیشرفت تحصیلی آنها ارتباط دارد و هنر آموزانی که به نحوی از مشکلات روانی یا از نبود بهداشت روانی مناسب رنج می برند، اغلب با افت تحصیلی مواجه هستند. بنابراین ضروری به نظر می رسد جهت تأمین شرایط مناسب برای نیل به اهداف آموزشی، تربیتی و تضمین سلامت افراد جامعه در سنین مختلف، عوامل بازدارنده آن را مورد بررسی قرار داد.

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل کنش پژوهی کلاس سوم دبستان  روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.