کنش پژوهی فردی دبیر عربی علاقه مند کردن دانش آموزان آموزشگاه به درس عربی

کنش پژوهی فردی دبیر عربی

کنش پژوهی فردی دبیر عربی علاقه مند کردن دانش آموزان آموزشگاه  به درس عربی

خیر مقدم خدمت دانشجویان رشته دبیری  دانشگاه فرهنگیان این فایل کنش پژوهی فردی دبیر عربی می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین کنش پژوهی فردی دبیر عربی بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

بیان مسئله

اين روزها اغلب دنش‌آموزان از سراسر كشور از فراگيري اين درس گريزانند و انگيزه يادگيري زبان عربي در آنها ضعيف گشته است و عربي يكي از دروسي است كه شاگردان ما در اين درس نمرات رضايت‌بخشي را بدست نياورده و بسياري از آنها در آموختن زبان عربي دچار افت شديدي گشته‌اند و اين امر ذهن اغلب دبيران عربي و مسئولين آموزش مناطق مختلف را به خود معطوف كرده است اينكه چگونه موانع جذابيت درس عربي را از ميان برداشته و انگيزه‌هاي مؤثر در آموزش زبان وحي را در بين دانش‌آموزان تقويت كنيم بعد از گذشت مدتي از سال تحصيلي متوجه ضعف تعدادي از دانش آموزانم در درس عربي شدم . وباتوجه به اینکه چگونگی آسیب شناسی ورمز موفقیت درآموزش عربی موضوعی است که به سادگی نمی توان از آن گذشت وتعهد ومسئولیتی که در قبال دانش آموزان وشغل خود احساس می کردم برآن شدم تا مساله راپیگیری کنم.

در پي استقبال عظيم مردم ايران از دين اسلام و با از بين رفتن حكومت ساساني خورشيد تابان شريعت مقدس اسلامي بر فراز كشور پهناور ما نورافشاني نموده و دولتهاي متعدد اسلامي يكي پس از ديگري بر اين سرزمين حكومت كردند و بعضاً با حمايت اين حكومتها علماء و دانشمندان بزرگي درخشيده و آثار و كتابهاي زيادي را به عربي و فارسي به يادگار نهادند و با ورود واژگان عربي و خاصه واژگان قرآني در نظم و نثر فارسي تحول شگرفي را در عربی ما به وجود آوردند براي آكاهي بيشتر از ورود كلمات و تأثير واژه‌هاي عربي در متون زبان فارسي مي توانيد به كتاب «عربي در فارسي» نوشته دكتر فرشيدورد استاد اسبق دانشگاه تهران مراجعه فرماييد.

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل کنش پژوهی فردی دبیر عربی روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.