پژوهش جشنواره نوجوان خوارزمی بررسي رابطه بين هوش هيجاني و وسواس در بين دختران مقطع متوسطه

پژوهش جشنواره نوجوان خوارزمی

پژوهش جشنواره نوجوان خوارزمی بررسي رابطه بين هوش هيجاني و وسواس در بين دختران مقطع متوسطه  به صورت کامل و آماده و کاملترین فایل موجود در فضای مجازی و در قالب ورد و قابل ویرایش در 109  صفحه

پژوهش جشنواره نوجوان خوارزمی بررسي رابطه بين هوش هيجاني و وسواس در بين دختران مقطع متوسطه به صورت کامل و آماده و بهترین نمونه موجود در اینترنت توسط تیم تخصصی معلمان پژوهنــــــــــــــــده گردآوری گردیده است و به صورت اختصاصی برای شما فرهنگیان عزیز محیا شده است. این پژوهش جشنواره نوجوان خوارزمی از بهترین نمونه های موجود در رابطه با پژوهش جشنواره نوجوان خوارزمی می باشد. که شامل کلیه مراحل مورد نیاز است. پژوهش جشنواره نوجوان خوارزمی شامل عنوان بخش علمی ، پیشگفتار ، گزارش اصلی ، بیان مسئله ، روش تحقیق ، ارائه نتایج و راهکار است.

بخشی از این پژوهش جشنواره نوجوان خوارزمی را مشاهده می کنیم :

مفهوم هيجاني موضوعي است كه مورد توجه دانشمندان وفلاسفه قديم بوده است وحتي داروين شواهدي يافت كه در آن همراه با تكامل دستگاه عصبي مركزي ،حالات هيجاني نظير: ترس ،خشم ولذّت جلوه گر مي شود .(اتكسيون 1986؛ترجمه براهني 1380)

ولي بررسي علمي ودقيق آن به دهه ي گذشته بر مي گردد كه ابتدا در سال 1990پيتر سالوي هوش هيجاني را مطرح كرد و آن را به صورت توجه به هيجان ها وكاربرد مناسب آنها در روابط انساني ،درك احوال خود وديگران ،خويشتن داري وتسلّط بر خواسته هاي آن ،همدلي با ديگران واستفاده مثبت از هيجانها در تفكروشناخت مطرح كردند بعد گلمن 1995 هوش هيجاني را به عنوان يكي از مؤلفه هاي سلامت روان معرفي كردند وبر اين باور بود كه براي ارتقاءسلامت روان افراد بايد مؤلفه هاي هوش هيجاني را در افراد پرورش داد. هم چنين اون بار آن نيزبا طرح نظر خود تحت عنوان بهره هيجاني آن را عبارت از قابليت ها ومهارت هائي مي دانند كه بر روي توانايي فرد براي مقابله مؤثر با احتياجات محيط وفشارهاي آن اثر مي گذارد بطور خلاصه گفته مي شود كه ميزان هوش nافراد ،ضامن موفقيت آنها در درازمدت وكل زندگي نمي باشد بلكه ويژگيهاي ديگري براي برقراري ارتباطات مناسب انساني وموفقيت در زندگي لازمست كه هوش هيجاني ناميده شود وطرفداران اصلي روان شناسي انسان گرايانه در اين دهه گودون آلبورت ،آبراهام مازلو و كارل راجرز عقيده دارند كه يكي از احتياجات ضروري وجنسي انسان اين است كه نسبت به خودش احساس خوبي داشته باشد هيجان هاي خود را مستقيماًتجزيه نمايد واز نظر هيجاني رشد كند. (هرمان 1992به نقل از سالوي وهمكاران 1958)

برای دانلود و دریافت پژوهش جشنواره نوجوان خوارزمی از این قسمت اقدام بفرمایید .