نمونه گزارش کارورزی 3 دانشگاه فرهنگیان کاهش اضطراب و ترس در بین دانش آموزان پایه ششم به کمک راهکارهای جذاب

نمونه گزارش کارورزی 3 دانشگاه فرهنگیان

نمونه گزارش کارورزی 3 دانشگاه فرهنگیان کاهش اضطراب و ترس در بین دانش آموزان پایه ششم به کمک راهکارهای جذاب

خیر مقدم خدمت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان این فایل نمونه گزارش کارورزی 3 دانشگاه فرهنگیان می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین نمونه گزارش کارورزی 3 دانشگاه فرهنگیان بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

چکیده :

یکی از مشکلات  اساسی کودکان و دانش آموزان در خانه و مدرسه اضطراب است اضطراب را می توان یک حالت هیجانی شایع دانست به طوری که همه ی ما دوره یا موقعیت هایی از زندگی را به خاطر می آوریم که در آن کم و بیش دچار اضطراب شده ایم. از نظر روانپزشکی اضطراب را می توان چنین تعریق کرد : ناآرامی ،هراس و ترس ناخوشایند یا احساس خطر قریب الوقوع که منبع آن قابل شناختن نیست.

تظاهرات اضطراب در رفتار کودکان و دانش آموزان بخصوص در موقعیت هایی چون امتحان ،نقاشی کردن،بازی،محبت کردن در جمع ،ماندن در مدرسه می توان مشاهده و سنجش کرد.که با گذشت زمان و برخورد با دانش آموزان من خود نیز با این مسئله روبرو شدم که بعضی از دانش آموزان در صحبت کردن بین جمع دچار اضطراب می شوند. و در اجرا کردن برنامه های صبحگاهی با ترس و اضطراب روبرو می شوند

.این عامل باعث شد که من این مشکل را پی گیری نمایم.و تا حد امکان در رفع آن تلاش کنم. پس از بررسی دریافتم که یکی از مهم ترین علت اضطراب این دانش آموزان نقش والدین در ایجاد و افزایش اضطراب آنان بود..مثلا رفتار های پرخاشگرایانه والدین با کودک ،شخصیت اضطرابی خود والدین ،تنها بودن فرزند یا جدایی والدین،انتظارات و توقعات بیش از توان کودک،تبعیض قائل شدن بین فرزندان در خانواده ،رقابت جوییو… باعث تشدید اضطراب بین دانش آموزان شده بود.که با ایجاد ارتباط با خانواده های دانش آموزان و صحبت کردن با آنان در زمینه ایجاد فضای آرام در خانواده ،بهبود روابط والدین با کودک ،شناخت شرایط و موقعیت های اضطراب زا و تلاش برای حذف آن و کمک از مشاوران با تجربه سعی نمودم که اضطراب و ترس را در بین آنها کاهش دهم و دانش آموزان را تا حدی به آرامش مطلوبی برسانم.

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل نمونه گزارش کارورزی 3 دانشگاه فرهنگیان روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.