نمونه اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن و استرس را در علی دانش آموز کلاس اول بهبود بخشم

نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی

اقدام پژوهی مشکل ناخن جویدن و استرس

نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی با موضوع چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن و استرس را در علی  دانش آموز کلاس اول بهبود بخشم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معاون عمومی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

عصبانیت بیش از حد ناشی از فشارهای روحی و اضطراب برای تسکین ناراحتی ها، دلواپسی و تضاد های فکری، بلا تکلیفی به خاطر درگیری با والدین، امتحانات، پاسخ دادن به معلم، تماشای فیلم های ترسناک، تقلید از دیگران، والدین، دوستان،هیجان بیش از حد و عکس العمل خصومتی در مقابل والدین و دیگران از دیگر علل جویدن ناخن محسوب می شود.

در واقع علت اصلی آن اضطراب است معمولا وقتی که کودک در محیط های نا امنی قرار بگیرد، دچار اضطراب شده و برای کاهش آن به این عادت متوسل می شود. این گزارش می افزاید: این اختلال در خانواده هایی که بین پدر و مادر اختلاف وجود داشته باشد و یا برای تربیت کودکان از تنبیه بدنی استفاده می کنند بیشتر دیده می شود.بر اساس این گزارش، تحقیر و تنبیه نکردن کودک بخاطر این عادت و بی تفاوتی نسبت به آن، تصحیح محیط نا امن خانوادگی و جلوگیری از مشاهده صحنه ها و فیلم های اضطراب آور، تشویق و جایزه دادن به ازای هر بار ناخن کوتاه کردن، آغشته کردن ناخن های کودک به روغن بادام تلخ و اشتغال دست های کودک در اوقات فراغت توسط کاردستی و بازی های سرگرم از جمله راه های درمان ناخن جویدن و یا مكیدن انگشت است.

تیترهایی که در این نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  استرس و ناخن جویدن

پیشگفتار در رابطه با  استرس 

مقدمه  موضوع در رابطه با استرس 

شناسایی مسئله در رابطه با  استرس 

توصیف وضع موجود

اینجانب …. مدت ……….. سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم و هم اکنون به عنوان معاون آموزگار تدریس می نمایم علی دانش‌آموز كلاس اول  مدرسه‌ي کوثر نثار شهرستان نهاوند مي‌باشد.. او در كلاس و ساعات تفريح دستش در دهان مي‌باشد و مشغول ناخن جويدن است. در كارهاي گروهي كلاس شركت فعال ندارد به پرسش‌ها پاسخ كوتاه و آرام مي‌دهد. اعتماد به نفس كافي را هم ندارد.

انگار موضوعي او را مي‌رنجاند و به همين خاطر نگران و مضطرب است. در روزهاي اخير هم افت تحصيلي داشته است. لذا وضعيت موجود برايم خوشايند نبود و با توجه به اهميت موضوع، تصميم گرفتم تا آنجايي كه ممكن است در اين وضعيت نامطلوب رفتاري تغييراتي ايجاد كنم به عنوان يك امانتدار، براي پيشگيري از ضايع شدن اين امانت الهي كاري انجام بدهم.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  استرس 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با استرس 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  استرس 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با استرس 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  استرس 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با استرس 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با استرس 

نتیجه گیری در رابطه با استرس

پیشنهادات در رابطه با استرس

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با استرس 

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی و دریافت اقدام پژوهی معاون از لینک خرید استفاده نمایید.