نمونه اقدام پژوهی لکنت زبان با موضوع چگونه توانستم مشکل روخوانی دانش آموزم امیر را که لکنت زبان داشت کاهش دهم

نمونه اقدام پژوهی لکنت زبان

نمونه اقدام پژوهی لکنت زبان با موضوع چگونه توانستم مشکل روخوانی دانش آموزم امیر را که لکنت زبان داشت کاهش دهم در قالب ورد و قابل ویرایش

نمونه اقدام پژوهی لکنت زبان با موضوع چگونه توانستم مشکل روخوانی دانش آموزم امیر را که لکنت زبان داشت  کاهش دهم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

بررسی لکنت زبان و راههای درمان آن

يکي از علل مي تواند فلج مغز باشد در فلج مغزي ضايعه در قسمت هايي از مغز ايجاد مي شود که کنترل عضله هاي بدن را بر عهده دارند و مغز به وسيله آن قسمت ها حرکات مربوط به اندام هاي گويايي را هدايت مي کنند. در حدود 70درصد از مبتلا يان به فلج مغزي اشکال در توليد صدا، اشکال زباني به اختلا ل صوت و لکنت زبان دارند. در نوع اسباتيک فلج مغزي عضله ها ناگهان سفت و محکم مي شوند. صداهاي گفتاري به صورت انفجاري يا مبهم و نامبهم  بيرون مي آيند و عدم کنترل عضله ها سبب دشواري حرکت لب ها و زبان مي شوند و داراي اختلا ل هايي مانند توليد صداهاي نوک زباني، بيشتر صداها را در کلمه حذف مي کنند و زبانشان حرکات محدودي دارد. تنفس آن ها کوتاه و صدايشان در حال محو شدن است دومين علل شکاف کام و لب مي باشد که اين نقيصه مادرزادي است و در ساختمان توليد صدا تاثير مي گذارد که بايد در همان آغاز کودکي ترميم شود و اگر ترميم به خوبي صورت نگيرد ممکن است منجر به ناهنجاري هاي توليد صدا شود.

تیترهایی که در این نمونه اقدام پژوهی لکنت زبان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  لکنت زبان

پیشگفتار در رابطه با  لکنت زبان 

مقدمه  موضوع در رابطه با لکنت زبان 

شناسایی مسئله در رابطه با  لکنت زبان 

اینجانب … آموزگار پایه ….آموزشگاه …. هستم. بنده مدت…. سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم.و هم اکنون در آموزشگاه فوق با ….نفر دانش آموز در حال تدریس می باشم.در اوایل  سال تحصیلی …بود وقتی برای اولین جلسه در کلاسم حاضر شدم ،هنگامی که دانش آموزان به نوبت خود را معرفی کردند تا اینکه نوبت به دانش آموزی به نام امیر محمد رسید. در نگاه اول پی بردم که این دانش آموز احساس خوبی نداشت گویا مشکلی داشت. اضطراب و نگرانی سراسر وجود این دانش آموز را فرا گرفته بود و با وصف اینکه با تعدادی از دانش آموزان آشنایی قبلی داشت باز هم از معرفی کردن خود وحشت داشت. وحشت و ترس امیر محمد از این لحاظ بود که مبادا همکلاسی ها او را مورد تمسخر قرار دهند. عاقبت پس از اندکی تامل راضی شد که خود را معرفی نماید و به خاطر اینکه دیگران متوجه نقص گفتاریش نشوند سریع نام خود را بر زبان آورد متاسفانه سلیس و روان نبود و بعدها به این نتیجه رسیدم که امیر محمد بیشتر مواقع مخصوصا هنگام پرسش از درس به طور شفاهی گریان و عاجز بود و مرتب از کلاس بیرون می رفت و این کار باعث به هم زدن نظم و آرامش در کلاس شده بود.  گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  لکنت زبان 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با لکنت زبان 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  لکنت زبان 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با لکنت زبان 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  لکنت زبان 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با لکنت زبان 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با لکنت زبان 

نتیجه گیری در رابطه با لکنت زبان

پیشنهادات در رابطه با لکنت زبان

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با لکنت زبان 

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی لکنت زبان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.