نمونه اقدام پژوهی دبیران کار و فناوری: ترغیب دانش آموزانم به یادگیری درس کار و فناوری

نمونه اقدام پژوهی دبیران کار و فناوری

نمونه اقدام پژوهی دبیران کار و فناوری

نمونه اقدام پژوهی دبیران کار و فناوری با موضوع چگونه توانستم دانش آموزانم را به یادگیری درس کار و فناوری ترغیب کنم

بانک فایل معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی دبیر کار و فناوری  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

انگیزه یکی دیگر از عناصراصلی در فرایند یادگیری به شمارمی رود. معلم به عنوان رکن آموزش می‌تواند برای ایجاد  انگیزه از راهکارها و برنامه های متنوعی بهره ببرد و فراگیران خودرا بسوی هدف های مطلوب آموزش رهنمون سازد.

امروزه به روش‌های  فعال تدریس که  دستاوردهای مفیدی در یادگیری می باشند تاکید بیشتری می‌شود و کسی که در موقعیت تعلیم وآموزش قرار می گیرد باید به این نکته مهم توجه کند. بیش از این که گفتارهای اودر مخاطب تاثیرداشته باشد، رفتارومنش او موثر است. درسیره پیامبر(ص) به چه عاملی مردم جذب می شدند؟در قرآن آمده است:

اگر تو تندخوبودی مردم از اطراف تو پراکنده می شدند معلم بایدجذاب باشدکه یکی از عوامل جذابیت نرم خویی است یکی ازنکاتی که معلمان باید توجه کنند ویژگی های شخصیتی است.انضباط ونظم عمومی باعث علاقه دانش اموزان به درس می شود. توجه به ویژگی های شخصیتی دانش اموزخیلی مهم است که باید به ان پی برد.ارتباط دادن مسایل آموزشی به زندگی دانش اموز ازنکات قابل توجه درمسیر معلمی است این اموزش باید طوری صورت گیرد که اومتوجه شوداین تعالیم درزندگی اوبه کار می اید این باعث علاقه او به درس خواهد شد.

تیترهایی که در این نمونه اقدام پژوهی دبیران کار و فناوری وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  ترغیب به یادگیری

پیشگفتار در رابطه با  ترغیب به یادگیری 

مقدمه  موضوع در رابطه با ترغیب به یادگیری 

شناسایی مسئله در رابطه با  ترغیب به یادگیری 

توصیف وضع موجود

از بچه ها سوال کردم چرا کتاب حرفه را دوست ندارید.هیچ علاقه وحرکتی جهت پیشبرد اهداف این کتاب در شمانمی بینم تقریبا تمام آنها جزبه تعداد محدودی معتقدبودند باوجود12 نمره عملی چه نیازی است این کتاب را بخوانیم،اگر این کتاب هدفی داشت مطمئنا 12 نمره  آن را به کارعملی اختصاص نمی دادند.پس شماهم مانند دیگران یک فعالیت عملی به مابدهید تادرست کنیم و12 نمره را بگیریم و خودتان را خسته نکنید.این نوع فکر در دانش اموزان و دانش اموز مورد نظربرایم بسیار ناراحت کننده بود این اندیشه ذهن مرا به خود مشغول کرد که چگونه می توانم انگیزه یادگیری را در وی به درس حرفه وفن افزایش دهم و دانش آموز ودانش آموزانی پرشور ونشاط داشته باشم ووضعیت کسالت بار موجود را بهبودبخشم و وی را به این باور برسانم که حرفه وفن جزیی از زندگی آنهاست وباید برای بهتر زیستن آن را آموخت.

به عنوان نخستین گام برای شناسایی علل بی توجهی به درس حرفه وفن این سوال را پرسیدم،

  • علت عدم فعالیت شمادر درس چیست ؟
  • چراکه هیچ گونه تلاش وجدیتی دراین زمینه ازخود نشان نمی دهد؟

که بعدازصحبت متوجه شدم که بی حوصلگی وکسل بودن درکلاس یکی از عوامل عدم توجه ویادگیری می باشد

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  ترغیب به یادگیری 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با ترغیب به یادگیری 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  ترغیب به یادگیری 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با ترغیب به یادگیری 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  ترغیب به یادگیری 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با ترغیب به یادگیری 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با ترغیب به یادگیری 

نتیجه گیری در رابطه با ترغیب به یادگیری

پیشنهادات در رابطه با ترغیب به یادگیری

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با ترغیب به یادگیری 

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیران کار و فناوری و دریافت اقدام پژوهی دبیر کار و فناوری از لینک خرید استفاده نمایید.