اقدام پژوهی برای کلاس پنجم دبستان با موضوع چگونه توانستم ضعف املای دانش آموزان پایه پنجم آموزشگاه را برطرف کنم

اقدام پژوهی برای کلاس پنجم دبستان

اقدام پژوهی برای کلاس پنجم دبستان با موضوع چگونه توانستم ضعف املای دانش آموزان پایه پنجم آموزشگاه را برطرف کنم در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی برای کلاس پنجم دبستان با موضوع چگونه توانستم ضعف املای دانش آموزان پایه پنجم آموزشگاه را برطرف کنم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

هنوز هم با گذشت سال‌ها، حتّی با تغییر کتاب‌های درسی، باز هم شاهد برگزاری چنین املاهایی در کلاس درس هستیم. این موضوع باعث تعجّب است که با وجود این همه تغییرات، باز هم به شکل سنّتی به دانش‌آموزان املا می‌گوییم؟ آیا واقعاً روش دیگری برای گفتن املا وجود ندارد؟ چرا سعی نمی‌کنیم در درس املا به شیوه‌هایی نو و جذّاب‌ هم توجّهی داشته باشیم؟ اصلاً چرا روش‌های سنّتی را کنار نمی‌گذاریم؟ مگر نه این است که ما بایستی این نونهالان باغ مدرسه را برای روزگاری جز روزگار خود تعلیم ‌دهیم و تربیت ‌کنیم.آیا تاکنون از خود آنان پرسیده‌ایم تا چه اندازه به این روش‌ها علاقه‌مند هستند؟

چرا زنگ املا در برخی مدارس به زنگی خشک و بی‌روح تبدیل می‌شود و هزاران چرا و دریغ دیگر! آیا فکر نمی‌کنید که دیگر زمان آن رسیده است که باور و نگاهمان را نسبت به درس املا تغییر دهیم؟ دانش‌آموزانمان را باور کنیم؟ به فکر شکوفایی خلّاقیّت آنان باشیم و از املا گفتن سنّتی بپرهیزیم و آن‌ها را از این گرداب توالی و تکرار  برهانیم؟

تیترهایی که در این اقدام پژوهی برای کلاس پنجم دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  مشکلات املا

پیشگفتار در رابطه با  مشکلات املا 

مقدمه  موضوع در رابطه با مشکلات املا 

شناسایی مسئله در رابطه با  مشکلات املا 

توصیف وضع موجود

در رابطه با موضوع املا، تاکنون پژوهش‌های فراوانی صورت گرفته‌است که در مجلّات و کتب گوناگون به چاپ رسیده‌است. در همه‌ی آنها به این نکته اشاره‌ شده‌است که درس املا نیاز به بازنگری و توجّهی جدّی از سوی معلّمان و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت دارد. چرا که تمام نگارندگان مقاله‌ها از افت تحصیلی دانش‌آموزانشان در این درس شکایت داشتند و راه‌حل‌های که برای برطرف شدن مشکل خود ارائه کرده‌بودند در جهت شکستن هنجار سنتّی درس املا بوده‌است و در پایان به تغییرات شگرفی در نگرش و بازخورد دانش‌آموزان دست یافته‌بودند که در قسمت ادبیّات موضوع به آنها اشاره کرده‌ام.

اینجانب ……… آموزگار آموزشگاه ………. شهرستان….. در این اقدام‌پژوهی سعی‌کرده‌ام ابتدا به بررسی موانع و مشکلاتی که در تدریس این درس در پایه پنجم با 9 نفر دانش آموز با آن‌ها مواجه‌ بوده‌ام، بپردازم و سپس با استفاده از روش‌هایی که در مقالات و کتب گوناگون مطرح شده‌است و تجربیّات و راه‌کارهای ابتکاری خودم نمره‌ی دانش‌آموزانم را در درس املا افزایش دهم.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  مشکلات املا 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با مشکلات املا 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  مشکلات املا 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با مشکلات املا 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  مشکلات املا 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با مشکلات املا 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با مشکلات املا 

نتیجه گیری در رابطه با مشکلات املا

پیشنهادات در رابطه با مشکلات املا

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با مشکلات املا 

برای دانلود اقدام پژوهی برای کلاس پنجم دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.