اقدام پژوهی پیشرفت تحصیلی ابتدایی با رویکرد پژوهش محور زمینه و مطالعه صحیح در دانش آموزان

اقدام پژوهی پیشرفت تحصیلی ابتدایی

اقدام پژوهی پیشرفت تحصیلی

اقدام پژوهی پیشرفت تحصیلی ابتدایی با موضوع چگونه توانستم به رویکرد پژوهش محور زمینه ایجاد اصول مطالعه صحیح  را در دانش آموزانم فراهم آورده و به پیشرفت تحصیلی آنها کمک نمایم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در پیشرفت تحصیلی مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی مدیر  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

در دنياي پيچيده امروز، تغييرات زيادي در زندگي بشري در حال وقوع‌ است و شاهد رقابت هاي بسيار فشرده جوامع در دستيابي به فناوري برتر هستيم. به نظر مي‌رسد، فرد و جامعه مجبورند به طريقي در وضعيت خويش دگرگوني ايجاد كنند تا از قافله علم، فناوري و پيشرفت عقب نمانند. موضوع آموزش و پرورش نيز از اين قاعده مستثنا نيست چرا كه دانش‌آموز قرن بيست و يكم نمي‌تواند عنصري بي‌اختيار باشد كه حتي چگونه‌ياد گرفتن هم از اختيار او خارج باشد و هيچ‌گونه دخل و تصرفي در آنچه مي‌آموزد، نداشته باشد. برنامه‌هاي از پيش تعيين شده و بي‌چون و چرا، جوابگوي مسايل او نيستند. ( كديور، 1381)

معمولاً پژوهش براي دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصيلي لذت‌بخش است. دانش‌آموز، مطالب و مراحل پژوهش را فراموش نمي‌كند و آن مطالب شالوده ذهني – فكري او را تغيير مي‌دهد و موجب ارتقاي علمي ‌او مي‌شود. دانش‌آموز را بايد طوري آموزش داد كه وقتي به هدف رسيد، از تلاش بازنماند و تنها براي رسيدن به نتيجه و پاداش تلاش نكند. بايد فرآيند تلاش مدنظر قرار گيرد و تاكيد بر فرآيند باشد، نه نتيجه. اگر طرح پژوهش در مدارس، يك طرح كلي باشد، اجراي پژوهش بايد تمام مدارس را دربرگيرد و زماني اين طرح موفق مي‌شود كه ابزار كارآمد آن، در دسترس باشد

تیترهایی که در این اقدام پژوهی پیشرفت تحصیلی ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  پیشرفت تحصیلی

پیشگفتار در رابطه با  پیشرفت تحصیلی 

مقدمه  موضوع در رابطه با پیشرفت تحصیلی 

شناسایی مسئله در رابطه با  پیشرفت تحصیلی 

توصیف وضع موجود

اینجانب….چندین سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت می باشم و هم اکنون در سمت مدیریت واحد آموزشی ……انجام وظیفه می نمایم. در سال تحصیلی اخیر پس از بررسی و کنکاش اولیه پیرامون مشکلات دانش آموزان و علاقه مندی و شکوفا سازی استعداد های ایشان و همچنین  با مراجعه به پرونده تحصیلی و تربیتی دانش آموزان و لیست نمرات آموزگاران و انجام جلسات با دانش آموزان ،متوجه شدم که اغلب این دانش آموزان دارای برنامه خاصی برای مطالعه روزانه نیستند و حداکثر زمانی که برای مطالعه در نظر می گیرند چیزی حدود یک یا یک ساعت و نیم در طول روز است که با توجه به سطح علمی دبستان ما و انتظارات بالای مسئولین  زمان مناسبی به نظر نمی رسید و همچنین همه دروس را تقریباً با یک شیوه و روش مطالعه می کردند که بازده چندانی نداشت و موثر نبود. و لازم بود تا هم شیوه های صحیح مطالعه دروس مختلف و هم روش استفاده درست از زمان را برای آنان تبیین کرده و بیان نمایم تا بتواند در پایان سال تغییری در وضعیت تحصیلی این دانش آموزان ایجاد کرده و با کمک ریکرد پژوهش محور به پیشرفت تحصیلی آنان کمک شایانی نماید.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  پیشرفت تحصیلی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با پیشرفت تحصیلی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  پیشرفت تحصیلی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با پیشرفت تحصیلی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  پیشرفت تحصیلی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با پیشرفت تحصیلی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با پیشرفت تحصیلی 

نتیجه گیری در رابطه با پیشرفت تحصیلی

پیشنهادات در رابطه با پیشرفت تحصیلی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با پیشرفت تحصیلی 

برای دانلود اقدام پژوهی پیشرفت تحصیلی ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی مدیریت از لینک خرید استفاده نمایید.