اقدام پژوهی و مطالعات میان رشته ای

اقدام پژوهی و مطالعات میان رشته ای

اقدام پژوهی و مطالعات میان رشته ای

اقدام پژوهی و مطالعات میان رشته ای مقاله کامل و آماده به صورت ورد و قابل ویرایش در 29 صفحه

اقدام پژوهی و مطالعات میان رشته ای عنوان مقاله ای ست که توسط معلمان پژوهنــــــــــــــــده تهیه و تدوین گردیده است و در اختیار شما پژوهشگران گرامی قرار گرفته است.این مقاله بسیار کامل و آماده است و مناسب به عنوان مرجع برای پژوهشگران گرامی است. آنچه در فهرست مقاله اقدام پژوهی و مطالعات میان رشته ای وجود دارد، به قرار زیر است :

چکیده

مقدمه

بیان مسأله

مطالعات میان رشته ای در ایران دارای چه سابقه ای می باشد؟

مشکلات و موانع این سنخ پژوهشها در ایران چیست؟

مطالعات میان رشته ای با مبحث خلاقیت چه ارتباطی می تواند داشته باشد؟

اهمیت و ضرورت اقدام پژوهی

گونه های مطالعات میان رشته ای

موانع فعالیت‌های میان‌رشته‌ای

نتیجه گیری و پیشنهادات

منابع و مآخذ

حال چکیده مقاله اقدام پژوهی و مطالعات میان رشته ای را با هم مطالعه می نماییم.

مطالعات میان رشته ای به این معناست که برای حل یک مسئله از تخصصهای مختلف کمک گرفته شود. انجام چنین مطالعاتی پدیدة جدیدی نیست و همیشه در تاریخ علم وجود داشته است. مثلا ارسطو در زمان خودش به رشته های مختلف تسلط داشت و به طور طبیعی در پاسخ به برخی از پرسشها از رشته های مختلف استفاده می کرد. در دوران جدید نیز با اینکه علوم تخصصی شد و امکان تسلط به همه رشته ها برای یک فرد وجود نداشت اما به هر حال هر متخصصی به اندازه ای که لازم بود به رشته های مختلف وارد می شد و از آنها استفاده می کرد. مثلا در شیمی همیشه به اندازه ای که لازم بود از ریاضی و فیزیک نیز استفاده می شد.اما آنچه اخیرا تحت عنوان مطالعات میان رشته ای مطرح شده است ماهیت متفاوتی دارد و هدف این است که کارهای علمی به صورت جمعی دنبال شود و برای حل یک مسئله جمعی از متخصصین از رشته های مختلف به مطالعه و پژوهش بپردازند. یعنی هدف این است که کارهای علمی به صورت جمعی دنبال شود. چون تجربه نشان داده است که تشکیل تیم های مطالعاتی جامعیت نتایج را تضمین می کند و امکان خطا را کاهش می دهد. یکی از موارد بسیار مهمی که می توان راجع به آن مطالعات میان رشته ای را به کار برد اقدام پژوهی است.در اقدام پژوهی ممکن است مسئله ای که مطرح می گردد از دید سایر علوم راهکارهای متفاوتی داشته باشد. در این حالت است که ضرورت مطالعات بین رشته ای در اقدام پژوهی مشخص می گردد. در اقدام پژوهی حاضر قصد داریم به مبحث اقدام پژوهی و مطالعات میان رشته ای نگاهی کارشناسانه بیندازیم و سپس به راهکارها و روش های بهبود فرایند اقدام پژوهی توجه نماییم.

کلیدواژه : اقدام پژوهی ؛ مطالعات میان رشته ای؛ آموزش و پرورش

معلمان پژوهنــــــــــــــــده علاوه بر مقاله فوق در رابطه با اقدام پژوهی با موضوع اقدام پژوهی و مطالعات میان رشته ای در تهیه کلیه فایل های مورد نیاز فرهنگیان در حال فعالیت می باشد.شما فرهنگیان عزیز می توانید برای خرید مقاله حاضر از اینجا اقدام فرمایید.