اقدام پژوهی معلم ابتدایی: چگونه توانستم نقاشی و رنگ آمیزی دانش آموزم صادق را بهبود بخشم

اقدام پژوهی معلمان ابتدایی

اقدام پژوهی معلم کلاس چهارم ابتدایی

اقدام پژوهی معلم کلاس چهارم ابتدایی با موضوع چگونه توانستم نقاشی و رنگ آمیزی دانش آموزم صادق را در کلاس چهارم دبستان … بهبود بخشم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم چهارم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

متخصصان و معلمان هنر مي توانند از خلاقيت خود استفاده كنند و روش هايي را براي آموزش بهتر ارائه دهند، نكته مهم در اين روش ها و راهكارها انعطاف پذيري است طوري كه دانش آموز اين انعطاف پذيري را احساس كند، اگر دانش آموز اين برنامه ها را نظير آموزش رياضي و يا ادبيات سخت و خشك بداند قطعاً همكاري لازم را نخواهد داشت( تیموری: 1392، 63).

  1. براي اجراي طرح جديد، ابتدا علي رغم موضوعي نبودن كلاسها در مدرسه فرزانگان يك كلاس اختصاصي براي هنر كه از نور كافي و مطلوبي برخوردار بود انتخاب كرده و از دانش آموزان خواسته شد كه به صورت كنفرانسي و يا نعلي شكل، صندلي هاي خود را مرتب كنند با اين چيدمان همه بچه ها معلم و تخته را به صورت كامل ديده و معلم نيز راحت مي توانست براي ديدن آثار و كارهاي آن ها رفت و آمد كند و خیلی مورد توجه دانش آموزان قرار گرفت بعد با انتخاب خود دانش آموزان آن ها به گروه های 5 نفره تقسیم شدند تا راحت تر در کارهای گروهی فعالیت کنند.
  2. براي انجام هر فعاليت ابتدا با بچه ها مشورت شده و نظر آن ها خواسته می شد این کار احساس ارزشمند بودن عقاید شان را به همراه داشت.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلم کلاس چهارم ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  رنگ آمیزی  

پیشگفتار در رابطه با  رنگ آمیزی   

مقدمه  موضوع در رابطه با رنگ آمیزی   

شناسایی مسئله در رابطه با  رنگ آمیزی   

توصیف وضع موجود

اينجانب ……….. شاغل در مدارس آموزش و پرورش شهرستان …………، داراي ……….. سال سابقه خدمت و مدرك ……….. در سال تحصيلي 96-95 تدريس در مدرسه ……………را به عهده داشته ام تحقيق و اقدام پژوهي بنده مربوط به دانش آموزم صادق است اما با توجه به موضوع اقدام پژوهي در جاهايي از نظرات و تجربيات سایر دانش آموزان و همكاران و دانش آموزان و حتي در جلسه گروه های آموزشی از نظر ساير همكاران هنر نيز استفاده شده است

پس از گذشت يك يا دو هفته كه از شروع سال تحصيلي مي گذشت. متوجه شدم دانش آموزم صادق با آن كه در سایر دروس وضعيت خوبي دارد يا دست به مداد نبرده يا اين كه خيلي ابتدايي همراه با ايراد زياد آن را میکشد . و رنگ آمیزی میکند و با بي حوصلگي و چهره ي درهم رفته مشغول كار شده.  و بيشتر كارهايش  شبيه هم و يا خيلي ابتدايي و ساده در حد يك خانه كه لامپ آن از بيرون مشخص بود يا درختهايي شبيه بستني كيم ، اين ها  براي دانش آموز  ضعيف مي نمود .

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  رنگ آمیزی   

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با رنگ آمیزی   

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  رنگ آمیزی   

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با رنگ آمیزی   

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  رنگ آمیزی   

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با رنگ آمیزی   

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با رنگ آمیزی   

نتیجه گیری در رابطه با رنگ آمیزی  

پیشنهادات در رابطه با رنگ آمیزی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با رنگ آمیزی   

برای دانلود اقدام پژوهی معلم کلاس چهارم ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.