اقدام پژوهی معلم کلاس ششم با موضوع چگونه توانستم به بهبود آموزش درس قرآن به دانش آموزان پایه ششم از راه تلفیق آن با هنر بپردازم

اقدام پژوهی معلم کلاس ششم

اقدام پژوهی معلم کلاس ششم با موضوع چگونه توانستم به بهبود آموزش درس قرآن به دانش آموزان پایه ششم از راه تلفیق آن با هنر بپردازم در قالب ورد

اقدام پژوهی معلم کلاس ششم با موضوع چگونه توانستم به  بهبود آموزش درس  قرآن به دانش آموزان  پایه ششم از راه تلفیق آن با هنر بپردازم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ششم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

عنوان اقدام پژوهي حاضر اين است که ، چگونه توانستم از طریق تلفیق درس قرآن با هنر  ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پایه ششم را به درس قرآن و فعاليت هاي مربوط به آن افزايش دهم؟ و هدف اصلي آن نيز افزايش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان ياد شده به درس قرآن و فعاليت هاي مربوط به آن مي باشد.  آشنا نمودن دانش آموزان با اصول و مباني دين اسلام، به ويژه قرآن کريم ، آن هم در پايه ششم دبستان ، همواره نيازمند تکرار است. زيرا عامل « تکرار » در فرايند تدريس ، امري اجتناب ناپذير مي باشد. بدون شک ، انجام این تحقیق ، از ابعاد گوناگون دارای اهمیت و ضرورت بسیار بوده است. زیرا از یک سو، علاوه بر ایجاد علاقه مندی در دانش‌آموزان پایه ششم دبستان …….. به درس قرآن ، میزان فعالیت و مهارت آنان در روخوانی ، روان خوانی ، قرائت و حفظ آیات ، پیام ها و داستان های قرآنی را افزایش می داد و از دیگر سو، موفقیت دانش‌آموزان در یادگیری دیگر دروس( قرائت فارسی ، جمله نویسی ، املا و غیره ) را نیز امکان پذیر می ساخت.

.تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلم کلاس ششم وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  تلفیق دروس

پیشگفتار در رابطه با  تلفیق دروس 

مقدمه  موضوع در رابطه با تلفیق دروس 

شناسایی مسئله در رابطه با  تلفیق دروس 

توصیف وضع موجود

اینجانب…. .کلاس …آموزشگاه در اوایل سال تحصیلی ضمن مشاهده نامحسوس رفتار و فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان کلاس   و هم‌چنین نظر سنجی کتبی   و انجام مصاحبه با آنان و حتی اولیای مربوطه و تبادل نظر با معلم سال گذشته شاگردان کلاس ، متوجه عدم علاقه مندی بیش تر آنان به درس قرآن گردیدم

1.بیش تر دانش‌آموزان در ساعات قرآن ، یا با هم صحبت می کردند و یا بی مورد برای بیرون رفتن از کلاس اجازه می گرفتند.

2.آیه های قرآن را در هنگام استفاده از نوار به صورت منظم ، هم خوانی نمی کردند.

3.برخی از دانش‌آموزان در ساعات قرآنی ، غیبت های بی مورد ویا غیر موجه داشتند.

4.تمایل چندانی به گوش دادن عبارت ها ، پیام ها و مفاهیم ساده قرآنی از خود نشان نمی دادند.

5.به خواندن و حفظ سوره های کوتاه قرآن علاقه ای نشان نمی دادند.

.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  تلفیق دروس 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با تلفیق دروس 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  تلفیق دروس 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با تلفیق دروس 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  تلفیق دروس 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با تلفیق دروس 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با تلفیق دروس 

نتیجه گیری در رابطه با تلفیق دروس

پیشنهادات در رابطه با تلفیق دروس

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با تلفیق دروس 

برای دانلود اقدام پژوهی معلم کلاس ششم و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.