اقدام پژوهی معلم مقطع دبستان با موضوع چگونگی برطرف کردن اضطراب وترس دانش آموزان از مدرسه

اقدام پژوهی معلم مقطع دبستان

اقدام پژوهی معلم مقطع دبستان چگونگی برطرف کردن اضطراب وترس دانش آموزان از مدرسه نمونه ای دقیق و کامل در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی معلم مقطع دبستان با موضوع چگونگی برطرف کردن اضطراب وترس دانش آموزان از مدرسه

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

هراس از مدرسه يكي از نشانه ها و زيرمجموعه هاي اضطراب جدايي است . هراس از مدرسه به بي ميلي شديد به رفتن به مدرسه گفته مي شود. اضطراب شديد و عوارض جسمي مانند : سرگيجه، درد معده و تهوع و … كودك را در منزل نگه مي دارد . والدين كه نگران سلامتي كودك هستند، غالبا رغبتي ندارند كه براي رفتن كودك به مدرسه از زور استفاده كنند.تنها 50 درصد هراس از مدرسه ، ترس به عملكرد تحصيلي يا برخي جنبه هاي محيط مدرسه مربوط مي شود و در موارد مربوط به بي ميلي كودك به جدا شدن از مادر و خانه است. تصور اصلي بر اين است كه مادر و كودك به گونه اي شديد به هم وابسته اند. وابستگي شديد كودك برايش اين ترس را به وجود مي آورد كه امكان دارد براي خود يا مادرش اتفاق روي دهد.«نگرانی» در فرهنگ لغت به معنای دلواپسی، دل شوره داشتن و پریشانی خاطر است. اما در اصلاح و در حوزه روان شناسی، نگرانی، حالتی است که فرد در قبال آینده غیر قابل پیش بینی دچار آن می شود به طوری که کارکرد او را عملاً تحت الشعاع قرار می دهد و فرد نمی تواند از موقعیت کنونی خود لذت ببرد.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلم مقطع دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  استرس

پیشگفتار در رابطه با  استرس 

مقدمه  موضوع در رابطه با استرس 

شناسایی مسئله در رابطه با  استرس 

توصیف وضع موجود

اینجانب ……….. مدت ………… سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم. و هم اکنون ……….. آموزشگاه ابتدایی ………… هستم. با ………… نفر دانش آموز سر و کار دارم پس از گذشت چند روز از سال تحصیلی متوجه شدم که بعضی از دانش آموزان  دچار اضطراب و ترس زیادی هستند و از ماندن در کلاس سرباز میزنند و دچار وابستگی زیادی به والدین هستند بنا بر این تصمیم گرفتم اقدام پژوهی خود را روی این موضوع متمرکز کنم: چگونگی برطرف کردن اضطراب وترس دانش آموزان از مدرسه کاهش وابستگی آنها به خانواده.

از آنجا که موضوع حضور به موقع دانش آموزان در کلاس درس و مدرسه اهمیت زیادی دارد بنده تصمیم گرفتم از طریق راهکار های مختلف جذاب سازی محیط کلاس از غیبت کردن  و کلاس گریزی این دانش آموزان جلوگیری نمایم. بنا بر این در پی این بر آمدم که چگونه می توانم محیط کلاس را بانشاط سازم که از بی میلی و کلاس گریزی این دانش آموزان کاسته شود.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  استرس 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با استرس 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  استرس 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با استرس 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  استرس 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با استرس 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با استرس 

نتیجه گیری در رابطه با استرس

پیشنهادات در رابطه با استرس

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با استرس 

برای دانلود اقدام پژوهی معلم مقطع دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.