اقدام پژوهی معلمان با موضوع ایجاد تمرکز بهتر برای بچه های طلاق و بهبود یادگیری

اقدام پژوهی معلمان پنجم مقطع دبستان

اقدام پژوهی بچه های طلاق

اقدام پژوهی بچه های طلاق با موضوع ایجاد تمرکز   بهتر برای بچه های طلاق چگونه به وجود آوریم تا یادگیری بهتری داشته باشند

انک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

از جمله عواملی که در افزایش بهره وری در مطالعه و درک بهتر درسها و موفقیت در تحصیل بسیار موثر است ، داشتن تمرکز حواس به هنگام مطالعه است یعنی فرد در خود این توانایی را ایجاد کند که با اختیار و توجه دقت خود را بر روی موضوع یا کاری که انتخاب کرده با میل و اراده متمرکز نماید و از توجه به سایر موضوعات و کارها جلوگیری کند.تمرکز نسبی است یعنی تقریبا همه افراد تا حدودی از آن بهره مند هستند و کسی نمی تواند ادعا کند کاملا بی دقت است و یا همیشه تمرکز حواس دارد. فراموش نکنیم تمرکز کارایی حافظه را افزایش می دهد. تمرکز یک امر اکتسابی است و با مهارت های لازم افزایش می یابد.تمرکز حواس یعنی عوامل حواس پرتی را به حداقل رساندن.پس برقراری تمرکز حواس به میزان کاهش عوامل حواس پرتی بستگی دارد. یعنی هر چه عوامل مزاحم و مخل تمرکز بیشتر باشند توانایی حفظ تمرکز حواس کمتر است و برعکس.لذا حواس پرتی یعنی خارج شدن از روند مطالعه یا جریان کاری و فرورفتن در افکار و تخیلات و یا انجام کار دیگر.برای ایجاد تمرکز حواس باید عواملی را که مانع از تمرکز می شود شناخت و در جهت رفع آنها اقدام کرد.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی بچه های طلاق وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  فرزند طلاق

پیشگفتار در رابطه با  فرزند طلاق 

مقدمه  موضوع در رابطه با فرزند طلاق 

شناسایی مسئله در رابطه با  فرزند طلاق 

توصیف وضع موجود

اینجانب ……… آموزگار پایه پنجم آموزشگاه ………. هستم.در این آموزشگاه بعضی از خانواده ها از نظر تحصیلات و شرایط اقتصادی در سطح خوبی هستند ولی اکثر آنها از طبقه معمولی هستند.بعد از دو سه هفته تدریس ، نکته ای توجه من را به خودش جلب کرد و آن عدم تمرکز مریم در کلاس بود.او در حین تدریس گاهی سرش را روی میز می گذاشت یا به من نگاه می کرد اما مشخص بود به کلاس و درس فکر نمی کند و تمرکز ندارد.گاهی هم خودش را مشغول کارهای دیگر مثل نقاشی کشیدن یا خط خطی کردن کتابش می کرد.یک جلسه در حین تدریس وقتی فهمیدم حواسش در کلاس نیست برای جلب توجه او سئوالی پرسیدم ، عذر خواهی کرد . گفت : ببخشید حواسم نبود.ضمن اینکه مریم دختری مودب ،مرتب می باشد. در فعالیتهای علمی و  درسی علاقمند و فعال هست اما نمره هایی پایانی که کسب می کرد پائین بود .لذا با توجه به تعهد و مسئولیت معلمی و نیز برگزاری کلاس اقدام پژوهی،ویژگی های خوب اخلاقی مریم و توجه او به من ،  انگیزه ای در من ایجاد کرد که یکی از اولویتهای من حل مشکل او باشد.تا تغییراتی در رفتار از لحاظ بهبود یادگیری به عمل آورم.

 

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  فرزند طلاق 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با فرزند طلاق 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  فرزند طلاق 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با فرزند طلاق 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  فرزند طلاق 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با فرزند طلاق 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با فرزند طلاق 

نتیجه گیری در رابطه با فرزند طلاق

پیشنهادات در رابطه با فرزند طلاق

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با فرزند طلاق 

برای دانلود اقدام پژوهی بچه های طلاق و دریافت اقدام پژوهی معلم ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.