اقدام پژوهی معلمان ابتدایی : مدیریت تماشای تلویزیون و افزایش کیفیت آموزشی و درسی دانش آموزان

اقدام پژوهی معلمان ششم ابتدایی

اقدام پژوهی مدیریت تماشای تلویزیون

اقدام پژوهی معلمان ششم ابتدایی با موضوع چگونه توانستم به کمک مدیریت تماشای تلویزیون با همکاری اولیاء کیفیت آموزشی و درسی دانش آموزان را بالا ببرم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

بعضی از دانش آموز ان در ایام تعطیل روزانه شش تا هشت ساعت تلویز یون تما شا می کنند . یک مطا لعه بر روی دانش آموزان نشان داده است که یک سوم آنها ، روزانه ، چهار ساعت یا بیشتر تلویزیون تماشا می کنند و حدود ده در صد آن ها هیچ گاه تلویزیون نگاه نمی کنند .

سوال مهمی که در مورد اثرات آموزشی تلویزیون توجّه صاحب نظران را به خود جلب کرده است ، که آیا اصولاً تماشای برنامه های تلویزیونی در محیط خانواده ، باعث خواهد شد که دانش آموز ان در محیط مدرسه فعالیت های بهتری ازخودنشان دهند؟

هر چند پیدا کردن جواب صحیح وقانع کننده برای این سوال مشکل به نظر می رسد ، با وجود این بررسی تحقیقات انجام شده نمی تواند وجود تلویزیون را به عنوان عاملی موثر در امر تحصیل  ودرس خواندن دانش آموز ان اثبات کند . از طرف دیگر ، این مسئله هنوز معلوم نیست که وجود تلویزیون در محیط خانه باعث می شود دانش آموز ان در مدرسه نمرات کمتری به دست آورند . البته معمولاً دانش آموز انی که در مدرسه نمرات بد به دست  می آورند ، کسانی هستند که اوقات بسیاری از وقت آزاد خود را در منزل به تماشای تلویزیون اختصاص  می دهند ، اما عکس این مسئله به هیچ وجه صادق نیست ، به عبارت دیگر ، تما شای مداوم وزیاد تلویزیون عامل اصلی به دست آوردن نمرات بد ووضع نا مناسب تحصیلی نیست. بررسی رفتار دانش آموز ان در مقابل تلویزیون نشان داده است که معمولاً تماشای بیش از حد برنامه های تلویزیونی به وسیله ی  دانش آموز ان ،حاکی از فشار یا ناکامی یا روابط نامناسب انسانی است . البته هیچ بعید نیست که همین عوامل در عین این که باعث توجّه بیش از اندازه ی دانش آموز ان به تلویزیون می شود ، به وضع تحصیلی آن ها نیز در مدرسه لطمه بزند. در ضمن ممکن است دانش آموز ی که با چنین وضعیتی روبه رو می شود واز جهت تحصیلی مشکلاتی برایش ، پیش می آید ، تحت تاثیر ناکامی و ناراحتی حاصله بیش از پیش ،به دنیا ی شیرین و تخیلات واوهام تلویزیون پناه می بردواوقات بیشتری راصرف تماشای برنامه های هیجان انگیزکند.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلمان ششم ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  پیشرفت تحصیلی

پیشگفتار در رابطه با  پیشرفت تحصیلی 

مقدمه  موضوع در رابطه با پیشرفت تحصیلی 

شناسایی مسئله در رابطه با  پیشرفت تحصیلی 

توصیف وضع موجود

اینجانب… آموزشگاه .. مدت ..سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم . و هم اکنون در آموزشگاه فوق الذکر با .. نفر دانش آموز سر و کار دارم. با اینکه دانش آموزان این آموزشگاه از لحاظ سطح علمی و فرهنگی در جایگاه قابل قبولی قرار دارند. ولی در سال تحصیلی اخیر از همان ابتدای سال با مراجعات پی در پی والدین و شکایت و نارضایتی آنها از فرزندشان مبنی بر اینکه ساعت زیادی را در طول روز به تماشای تلویزیون می پردازند به طوری که این مسئله باعث افت تحصیلی آنان شده است. و کیفیت آموزشی و سطح علمی آنان نیز پایین آمده است. بعد از صحبت با مدیر آموزشگاه و همچنین دبیران محترم آنان نیز گفته های والدین دانش آموزان را تصدیق کرده و بیان کردند که تماشای بیش از حد تلویزیون توانسته است. افت تحصیلی و کاهش رغبت دانش آموزان را به درس و مدرسه رغم بزند. بنا بر این بنده به عنوان معاون آموزشی مدرسه تصمیم گرفتم با مدیریت تماشای تلویزیون با همکاری اولیای دانش آموزان افزایش سطح علمی و تحصیلی را برای آنان رقم بزنم.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  پیشرفت تحصیلی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با پیشرفت تحصیلی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  پیشرفت تحصیلی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با پیشرفت تحصیلی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  پیشرفت تحصیلی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با پیشرفت تحصیلی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با پیشرفت تحصیلی 

نتیجه گیری در رابطه با پیشرفت تحصیلی

پیشنهادات در رابطه با پیشرفت تحصیلی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با پیشرفت تحصیلی 

برای دانلود اقدام پژوهی معلمان ششم ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.