اقدام پژوهی معاون پرورشی دوره راهنمایی با موضوع راهکارهای ایجاد علاقه و جذب دانش آموزان پایه هفتم به مشارکت فعال در حفظ و یادگیری حکمت هایی از نهج البلاغه (سخنان حضرت علی)

اقدام پژوهی معاون پرورشی دوره راهنمایی

اقدام پژوهی معاون پرورشی دوره راهنمایی راهکارهای ایجاد علاقه وجذب دانش آموزان پایه هفتم به مشارکت فعال در حفظ و یادگیری حکمت هایی از نهج البلاغه در قالب ورد

اقدام پژوهی معاون پرورشی دوره راهنمایی با موضوع راهکارهای ایجاد علاقه و جذب دانش آموزان پایه هفتم به مشارکت فعال در حفظ و یادگیری حکمت هایی از نهج البلاغه (سخنان حضرت علی)

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معاون پرورشی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

نهج البلاغه در میان عالمان شیعی و سنی جایگاهی ویژه دارد و هر یک به گونه ای شگفتی خود را بیان کرده اند تمام خطبا و سخنرانان به او اقتدا نموده و همه ی واعظان بلیغ از سخن او استمداد جسته اند. با این همه، او مقدم است و آنها مؤخر؛ زیرا سخن او کلامی است که آثار علم الهی و بوی عطر سخن پیامبر(ص) را به همراه داردگفتار او اقیانوسی است بیکرانه، که سخن هیچ بلیغی به پایه ی آن نمی رسد.

امام علی(ع) پیشوا و سرور سخنوران و پیشتاز رسا سخن گویان است. کلام او را به حق فروتر از کلام خالق و فراتر از کلام مخلوق دانسته اند. ارزش سخنان او را همین بس که گویندگان آیین سخنوری و نویسندگان اسلوب نویسندگی، همه از او آموخته اند (تستری، 1318، هـ،1 /64).

کسی که در این بخش تأمل نماید سخن معاویه را تصدیق خواهد کرد که گفت به خدا سوگند کسی جز او فصاحت را برای قریش بنا ننهاد و شایسته است که اگر تمامی سخنوران عرب در یک جا گرد آیند و این سخن علی(ع) بر آنها خوانده شود، در برابر آن سجده کنند؛ چنان که شاعران در برابر این بیت شعر عدی بن رقاع سجده کردند، و چون به آنان اعتراض شد گفتند ما جایگاه سجده در شعر را می دانیم، چنان که شما موارد سجده را در قرآن می شناسید. و من پیوسته در شگفتم از مردی که در گرماگرم جنگ سخنانی که نشان گر اوج جنگجویی چون شیر میدان نبرد است می گوید: و در همان حال چنان موعظه می کنند که گویی راهبی گوشه گیر پشمینه پوش است که نه گوشت می خورند و نه خونی در صحنه ی نبرد ریخته اند؛ گاه او را مانند سقراط یونانی و عیسی بن مریم الهی می بینیم. به موجود مقدسی که همه ی ملت ها به او قسم می خورند، سوگند که در طول بیش از پنجاه سال بیش از هزار بار این خطبه را خواندم و هر بار در خود حالت هراس و ترس بی اندازه احساس کردم

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معاون پرورشی دوره راهنمایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  مشارکت فعال

پیشگفتار در رابطه با  مشارکت فعال 

مقدمه  موضوع در رابطه با مشارکت فعال 

شناسایی مسئله در رابطه با  مشارکت فعال 

توصیف وضع موجود

اینجانب………..

باتوجه به اینکه این منطقه از نظر مالی دارای تمکن خوبی هستند ولی از از نظر فرهنگ دینی  می توان گفت که تقریبا غنی نیستند البته به علت مشغولیات زندگی امروزی ، اکثر ما مردم مسلمان و شیعه از نهج البلاغه و سخنان حضرت علی (ع) که راهبرد های بسیار مفیدی برای زندگی بهتر ما دارد ، فاصله گرفته ایم و وقت و فرصتی برای مطالعه و کاربرد آن در زندگی روزمره ی خود قرار نمی دهیم.

در این زمان تصمیم گرفتم با راهکار هایی تعدادی از دانش آموزان را با کتاب نهج البلاغه آشنا کنم و با خواندن و حفظ کردن تعدادی از حکمت های آن اثر در روح و روان ایشان ایجاد شود زیرا هر کاری که در کودکی و نوجوانی و به تدریج و تکرار باشد در افکار و اذهان حک می شود و در اعمال اثر گذار و نتیجه بخش خواهد شد .

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  مشارکت فعال 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با مشارکت فعال 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  مشارکت فعال 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با مشارکت فعال 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  مشارکت فعال 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با مشارکت فعال 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با مشارکت فعال 

نتیجه گیری در رابطه با مشارکت فعال

پیشنهادات در رابطه با مشارکت فعال

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با مشارکت فعال 

برای دانلود اقدام پژوهی معاون پرورشی دوره راهنمایی و دریافت اقدام پژوهی معاون پرورشی از لینک خرید استفاده نمایید.