اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه: علاقه مند کردن دانش آموز به درس و مدرسه و ماندن در کلاس-1401

اقدام پژوهی معاونت آموزشی مدرسه

اقدام پژوهی علاقه مندی به مدرسه

اقدام پژوهی علاقه مندی به مدرسه : اقدام پژوهی 1401 معاون آموزشی مدرسه با موضوع چگونه توانستم کیانا را به درس و مدرسه و ماندن در کلاس علاقه مند نمایم در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی علاقه مندی به مدرسه با موضوع چگونه توانستم کیانا را به درس و مدرسه و ماندن در کلاس علاقه مند نمایم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معاون آموزشی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

عده ای از روانشناسان رفتار انسان را متأثر از احساسات او می انگارند. یعنی احساسات انسان ایجاد کننده رفتار او است. به عبارت دیگر احساسات، طرز فکرها، اعتقادات و ادراکات انسان به وجود آورنده رفتارند. از نظر تربیتی نیز این عقیده بسیار اهمیت دارد. اگر دانش آموزی احساس کند که معلمش او را دوست دارد، رفتارش نسبت به آن معلم دوستانه خواهد بود و به درس آن معلم نیز علاقه مند خواهد شد. در مقابل اگر احساس کند که معلم او را دوست ندارد، احتمالاً نسبت به درس آن معلم نیز علاقه ای نخواهد داشت. بنابراین باید کوشید تا چیزهایی را که دانش آموز در زندگی به آنها علاقه دارد شناسایی نمود و کار کردن با دانش آموز را از چیزهای دوست داشتنی آغاز کرددعواهاي خانوادگي زن و شوهر و تداوم آنها يکي از عواملي است که بشدت سبب تضعيف روحيه و بی علاقگی تحصيلي دانش آموزان مي شود. از آنجايي که کودکان در چنين لحظاتي زود انرژي و توان خود را از دست مي دهند و نمي توانند همزمان با تحصيل بار مشکلات خانوادگي را نيز به دوش بکشند خسته و ناتوان مي شوند و اولين آثار خستگي روحي آنها را مي توان در کيفيت نمرات درسي آنها مشاهده کرد.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی علاقه مندی به مدرسه وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  علاقمندی به مدرسه

پیشگفتار در رابطه با  علاقمندی به مدرسه 

مقدمه  موضوع در رابطه با علاقمندی به مدرسه 

شناسایی مسئله در رابطه با  علاقمندی به مدرسه 

توصیف وضع موجود

اینجانب ……….. معاون آموزشی آموزشگاه ابتدایی …………..مدت ………. سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم و هم اکنون …. سال است که در این آموزشگاه در حال خدمت هستم در این آموزشگاه  با دانش آموزی در پایه دوم برخورد کردم که علاقه زیادی به درس و مدرسه نداشت و علاقه ای به در کلاس ماندن نداشت. متاسفانه تعدادي از معلمين زماني که در شروع سال تحصيلي به کلاس وارد مي شوند، دانش آموزان گستاخ و شلوغ را شناسايي کرده و براي جلوگيري از مشکلات بعدي با طعنه و دشنام و تحقير سعي در سرکوب کردن او مي نمايند. اين عمل ممکن در مورد تعداد انگشت شماري از دانش آموزان، به ظاهر با موفقيت همراه باشد اما آتش لجاجت را در وجود او شعله ور مي کند و حداقل کاري که مي کند توجه نکردن و دل سردشدن از درس مي باشد و در مورد تعدادي از دانش آموزان نيز باعث درگيري هاي لفظي و زمينه تنبيه هاي بدني و غير بدني مي گردد.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  علاقمندی به مدرسه 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با علاقمندی به مدرسه 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  علاقمندی به مدرسه 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با علاقمندی به مدرسه 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  علاقمندی به مدرسه 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با علاقمندی به مدرسه 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با علاقمندی به مدرسه 

نتیجه گیری

پیشنهادات

منابع و ماخذ اقدام پژوهی علاقه مندی به مدرسه

برای دانلود ااقدام پژوهی علاقه مندی به مدرسه و دریافت اقدام پژوهی معاونت آموزشی از لینک خرید استفاده نمایید.