اقدام پژوهی مربی بهداشت مدارس ابتدایی با موضوع چگونه توانستم دانش آموزم فاطمه که بیماری جسمی دارد و در کارهای کلاسی شرکت نمی کند را به درس علاقه مند کنم

اقدام پژوهی مربی بهداشت مدارس ابتدایی

اقدام پژوهی مربی بهداشت مدارس ابتدایی

اقدام پژوهی مربی بهداشت مدارس ابتدایی با موضوع چگونه توانستم دانش آموزم فاطمه که بیماری جسمی دارد و در کارهای کلاسی شرکت نمی کند را به درس علاقه مند کنم

 

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

از مشکلات عدیده ای که در دانش آموزان وجود دارد می توان غیبت های بیش از حد دانش آموز، بیش فعالی دانش آموز ، حواس پرتی و عدم توجه به درس ، اضطراب واسترس ، انزوا طلبی وگوشه گیری و… می باشد.

از میان این مشکلات انزواطلبی وگوشه گیری درمیان برخی از دانش آموزان وجود دارد. انزواطلبی وگوشه گیری عارضه ای است که باعث می شود کودک و نوجوان از برقرار کردن ارتباط با افراد و محیط خارج دوری می کندو این کودکانو نوجوانان نوعأ با تقلیل یافتن علایق ذهنی و عاطفی نسبت به اطرافیان خود از داشتن دوست نزدیک و صمیمی محرومند.(سیف، 1380 :  35).

این مشکل به نوبه ی خودنه تنها در روحیات فرد اثر می گذارد بلکه دردرس آن نیز تأثیر گذار خواهد بود و بهتر است معلم چاره ای برای برطرف کردن آن بیاندیشد. حال در مدرسه ی مادختری با نام فاطمه وجود دارد که دچار همین مشکل شده و ما در صدد آن هستیم که مشکل آن را برطرف کنیم که با چنین مسئله ای روبرو هستیم:

تیترهایی که در این اقدام پژوهی مربی بهداشت مدارس ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  نظافت

پیشگفتار در رابطه با  نظافت 

مقدمه  موضوع در رابطه با نظافت 

شناسایی مسئله در رابطه با  نظافت 

توصیف وضع موجود

اینجانب …………………..دارای ………….سال سابقه کار در آموزش و پرورش می باشم و هم اکنون   آموزشگاه ………….. مشغول خدمت  می باشم در سال تحصیلی اخیر متوجه مشکل جدی یکی از دانش آموزانم به نام فاطمه در رابطه با گوشه گیری وی شد. او در لباس پوشیدن همیشه لباسهای او پاکیزه است ولی آنها را نامرتب می پوشد و نیز گاهی اوقات ازعطرهم استفاده می کند، ناخن های خود را همیشه کوتاه می کند وسعی می کند که نظافت خود را همیشه رعایت کند. این دانش آموز برروی کلاس همیشه ساکت و آرام است و معمولأ برای نشستن چه در کلاس وچه در حیاط گوشه ی آخر در کنج را انتخاب می کند، صبحت نمی کند مگر در مواقعی که سوالی از او بپرسیم که آن وقت هم تلاش می کند با سرعت جواب را بدهد و آرام بگیرد و اگرجواب را نداند به من نگاه می کند وهیچ جوابی نمی دهد و وقتی از او میخواهم صحبت کند فقط به من نگاه می کند.درزنگ ورزش با دیگر دانش آموزان بازی نمی کند وتنها در گوشه ای از مدرسه می ایستد وبه آنها نگاه می کند. در زنگ های تفریح بارها وبارها مشاهده شده که فقط در گوشه ای می ایستد و یا نشسته و سنگ های در دستش را به هم می کوبد.تابحال دیده نشده با دانش آموز دیگری در حال گفت وگووقدم ردن باشد.در کلاس ازحق خود دفاع نمی کند و فقط  سرش را پایین می اندارد. بنا بر این لازم بود که روی مشکل وی و راهکار های برطرف نمودن این مشکل به طور جدی کار شود.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  نظافت 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با نظافت 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  نظافت 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با نظافت 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  نظافت 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با نظافت 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با نظافت 

نتیجه گیری در رابطه با نظافت

پیشنهادات در رابطه با نظافت

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با نظافت