اقدام پژوهی مدیران دوره ابتدایی با موضوع چگونه توانستم شرکت در جلسات آموزگاران را با راهکارهایی مفید و منظم نمایم

اقدام پژوهی مدیران دوره ابتدایی

اقدام پژوهی مدیران دوره ابتدایی با موضوع چگونه توانستم شرکت در جلسات آموزگاران را با راهکارهایی مفید و منظم نمایم در قالب ورد

اقدام پژوهی مدیران دوره ابتدایی با موضوع چگونه توانستم شرکت در جلسات آموزگاران را با راهکارهایی مفید و منظم نمایم 

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

شورای آموزگاران موقعیتی فراهم می کند که در آن فکر جمعی و طرح ریزی گروهی شکل می گیرد و فرصت برای ارائه عقابد و آرائ سودمند مهیا می شود و آموزگاران به شناخت بهتر امور مدرسه توفیق پیدا می کنند. در این جلسات ، تبادل اندیشه و نظر در مورد بسیاری از امور آموزشی مو جب رشد و پرورش اعای هیوت آموزشی می شود .

دنیای پر تحول امروز با تحولات سریع و مداوم همراه است به گونه ای که این تغییرات آموزش نو نهالان را با روش های سنتی غیر ممکن می سازد . پاسخگویی به نیاز های امروز و فردای دانش آموزان ایجاب می نماید که دانش روز در قالب روش های متناسب و جدید به دانش آموزان ارائه گردد. بدین لحاظ آموزگاران مجبورند ضمن ـآنکه محتوای آموزشی را با نیاز های جامعه منطبق می نمایند روش های متناسب با آن را نیز کشف و اعمال کنند.

انسان موجودي اجتماعي است كه نيازها و خواست هاي او جز با همكاري و همياري و تبادل نظر فكري برآورده نمي شود. انسان با كمك و همفكري توانسته است به اختراعات و اكتشافات بزرگ و بهره برداري از آن دست يابد و پيشرفت علم و تكنولوژي هرچه بيشتر اين كار جمعي و تبادل اطلاعات وآرا و نظرات را در ميان انسان ها ملت ها و دولتها بيشتر و بيشتر مي نمايد.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی مدیران دوره ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  جلسات معلمان

پیشگفتار در رابطه با  جلسات معلمان 

مقدمه  موضوع در رابطه با جلسات معلمان 

شناسایی مسئله در رابطه با  جلسات معلمان 

توصیف وضع موجود

اينجانب …  دارای …….. سال سابقه هستم و هم اکنون در سمت مدیر فعالیت می کنم .در اين آموزشگاه آموزگاران علاقه زيادي به شركت در شوراي آموزگاران نداشتند و به بهانه هاي مختلف سعي بر آن داشتند كه در اين جلسات كمتر شركت نمايند . بنا بر اين در سدد رفع اين مشكل بر آمدم.

از مؤثرترین شیوه های برقراری روابط انسانی در سازمان ها مخصوصاً سازمان های آموزشی مانند مدرسه «مشارکت»  است . «« مشارکت یعنی مجموعه اقداماتی که میزان نفوذ و مسئولیت کارکنان (آموزگاران ، دانش اموزان و اولیاء) را در فرایند تصمیم گیری ، از طریق تفویض اختیار در سطوح مختلف ، افزایش دهد و نوعی حس مالکیت و تعلق را در افرادی که به شکلی با سازمان مربوط هستند به وجود آورد.»»

آموزگاران در بسیاری از استان ها بیش از هشت ساعت از ساعات روز خود را در مدرسه بسر می برند به همین دلیل بیشترین نیرو و انرژی را در آنجا صرف می کنند . با این وضع آموزگار خود را عضوی متعلق و مؤثر می داند ، لذا هر کس دوست دارد که در مدرسه صاحب نظر باشد و در تصمیم گیری ها و سازندگی آن سهیم باشد .

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  جلسات معلمان 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با جلسات معلمان 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  جلسات معلمان 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با جلسات معلمان 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  جلسات معلمان 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با جلسات معلمان 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با جلسات معلمان 

نتیجه گیری در رابطه با جلسات معلمان

پیشنهادات در رابطه با جلسات معلمان

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با جلسات معلمان