اقدام پژوهی ریاضی پنجم با موضوع مشکل یادگیری مبحث کسرها و مفاهیم آن

اقدام پژوهی ریاضی پنجم

اقدام پژوهی ریاضی پنجم چگونه توانستم مشکل یادگیری مبحث کسرها و مفاهیم آن  را برای دانش آموزان کلاس پنجم دبستان برطرف نمایم  دقیق و کامل در قالب ورد

اقدام پژوهی ریاضی پنجم با موضوع چگونه توانستم مشکل یادگیری مبحث کسرها و مفاهیم آن  را برای دانش آموزان کلاس پنجم دبستان برطرف نمایم  دقیق و کامل در قالب ورد

 معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی آموزگار پنجم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

براي آموزش مبحث كسرها مي‎توانيم از يك قطعه كاغد رنگي مربع شكل استفاده كينم.

يك كا‎غذ را ابتدا از قسمت قطر تا مي‎زنيم و باز مي‎كنيم، دوباره از قطر ديگر تا مي‎زنيم و دوباره باز مي‎كنيم . براي بار سوم از طول تا مي‎زنيم و باز مي‎كنيم و سپس از طول ديگر تا مي‎زنيم و باز مي‎كنيم. در واقع مربع را طوري تا مي‎زنيم كه چهار محور تقارنش ديده شود. سپس طوري تا مي‎زنيم كه به شكل مربع كوچك درآيد.

دو طرف اين مربع را تا مي‎زنيم كه بصورت مثلث جمع شود و بازش مي‎كنيم و دولا مي‎كنيم، دوباره تا مي‎زنيم و باز مي‎كنيم كه به شكل چهار تا مثلث درآيد. مي‎توانيم اين چهار مثلث را برگردانيم . مثلاً يكي از اين مثلث‎ها را برگردانيم و از دانش‎آموز مي‎پرسيم چه قسمت از شكل رنگي است؟ او پاسخ مي‎دهد يك قسمت و باز سؤال مي‎كنيم چند تا مثلث داريم ؟ او پاسخ مي‎دهد ، 4 مثلث داريم.

پس چه كسري از اين شكل رنگي است ؟ در پاسخ مي‎گويد (4/1) .

تیترهایی که در این اقدام پژوهی ریاضی پنجم وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  مفاهیم ریاضی

پیشگفتار در رابطه با  مفاهیم ریاضی 

مقدمه  موضوع در رابطه با مفاهیم ریاضی 

شناسایی مسئله در رابطه با  مفاهیم ریاضی 

توصیف وضع موجود

اينجانب ……….. است كه در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم. و هم اكنون آموزگار پایه پنجم آموزشگاه ………. هستم. آنچه ذهن مرا را به خود مشغول کرده بود ، به شرح زیر است: در اوایل سال تحصیلی یاد شده، همواره رفتار دانش‌آموزان در زنگ ریاضی، توجه مرا به خود جلب می­کرد. بدان معنا که در این زنگ، شاهد چهره­های درهم رفته و بی حوصله­ی آنان بودم. بعضی از دانش آموزان در این زنگ با یکدیگر صحبت می­کردند، برخی از آن ها بی مورد اجازه ­ی بیرون رفتن از کلاس را می­گرفتند، چند تا از دانش­آموزان سرشان را روی میز خود گذاشته چرت می زدند. گاهی اوقات کتاب ریاضی­شان را نمی­آوردند و هنگام انجام تمرین­ها، دائم در کلاس راه می­رفتند. در مبحث مفاهیم کسر ها مشکلا ت مشابهی را مشاهده نمودم . در واقع آن چه بیش از هر چیز مرا متعجّب می‌کرد، کم­تحرکی و بی­توجهی آنان نسبت به درس ریاضی بود، زیرا آن­ها در زنگ‌های دیگر فعال و پر­تحرّک بودند و برای انجام دادن فعالیّت‌های مربوط به درس­های دیگر میل و رغبت زیادی از خود نشان ‌داده و فعالیت­های مورد نظر را به خوبی، کامل و تمیز انجام می­دادند، اما  درکلاس ریاضی علاوه بر این که غیر­فعال بودند، تکالیف و فعالیت­های مربوطه را نیز کامل و مرتب انجام نمی دادند!

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  مفاهیم ریاضی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با مفاهیم ریاضی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  مفاهیم ریاضی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با مفاهیم ریاضی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  مفاهیم ریاضی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با مفاهیم ریاضی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با مفاهیم ریاضی 

نتیجه گیری در رابطه با مفاهیم ریاضی

پیشنهادات در رابطه با مفاهیم ریاضی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با مفاهیم ریاضی 

برای دانلود اقدام پژوهی ریاضی پنجم و دریافت دانلود اقدام  معلم دوره ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.