اقدام پژوهی درس مطالعات اجتماعی با موضوع چگونه توانستم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی ،هویت ملی اسلامی دانش آموزانم را تقویت نمایم

اقدام پژوهی درس مطالعات اجتماعی

اقدام پژوهی درس مطالعات اجتماعی چگونه توانستم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی ،هویت ملی اسلامی دانش آموزانم را تقویت نمایم در قالب ورد

اقدام پژوهی درس مطالعات اجتماعی با موضوع چگونه توانستم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی ،هویت ملی اسلامی دانش آموزانم را تقویت نمایم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

مي‌توان ويژگي‌هاي زير را براي تفسير اجتماعي قرآن بر شمرد و آن را دليلي براي مراجعه و استفاده از قرآن کريم در عرصه پاسخ‌گويي به مسائل امروز جامعة بشري دانست.

  1. افزايش قدرت تطبيق آيات بر زندگي عصري و تلاش در راستاي فهم آن براي درمان مشکلات موجود جوامع.
  2. هماهنگي اين تفسير با عمده مباحث مطرح در قرآن کريم از آن جهت که حول مسائل اجتماعي و جامعه است و از طرفي گوياي خاستگاه اصلي دين اسلام (حيات اجتماعي) است؛ آن گونه که از بيان مرحوم علامه‌; در تفسير آيه 200 سورة آل عمران فهميده مي‌شود.
  3. تفسير اجتماعي آيات با مستندات عقلي و منطقي و روايي خود، کمک مي‌کند تا نياز به استفاده از روايات ضعيف و گاهي اسرائيليات از بين برود و به ژرفاي قرآن و آيات آن در حل مسائل امروز بشري بيشتر توجه گردد. همچنان که شاهد مثال‌هاي فراواني در قرآن براي مباني اين تفسير وجود دارد که ما را از بسياري از تأويلات که گاهي هم نادرست است، باز مي‌دارد و راه تفسير به رأي را مي‌بندد.
  4. امروز عمده شبهات و محور مخالفت دشمنان اسلام با قرآن و مکتب اهل‌بيت در حوزه در ابعاد مختلف مسائل مربوط به جامعه است، لذا پاسخ جامع و کامل به اين شبهات، در سايه روي‌آوردن صحيح و کارآمد به تفسير اجتماعي قرآن کريم مقدور است.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی درس مطالعات اجتماعی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  هویت ملی

پیشگفتار در رابطه با  هویت ملی 

مقدمه  موضوع در رابطه با هویت ملی 

شناسایی مسئله در رابطه با  هویت ملی 

توصیف وضع موجود

اينجانب … مدت .. سال است كه در امر تدريس در  پایه سوم ابتدایی مشغول به خدمت هستم و در حال حاضر در  آموزشگاه … ابتدایی در  شهرستان …. كه  دارای سطح علمی  بالايي می باشند، مشغول به  تدریس هستم.

ازجمله  دروس علوم اجتماعی دوره ی ابتدایی درس مطالعات اجتماعي می باشد که با تنگناها وچراهای متعددی مواجه می باشدکه برخی ازآنها عبارتند از:یکنواختی شدن تدریس توجه  بیش از حد معلمان به نکات  مهم کتاب ، یادگیری طوطی وار درس از سوی دانش آموزان، عدم  توجه به فنون داستان پردازی در محتوای کتاب ، وادارنمودن دانش آموزان به حفظ سوالات  ومفاهیم طرح شده ی معلم، بی توجهی به تصاویر ونقشه های تاریخی ،  درک کم دانش آموزان از اهمیت درس درزندگی شان، عدم درک زمان ومکان در درس و سوالاتی (که سال ها ذهنم را به خود مشغول می دارد ) ازقبیل: چرا ما ایرانیان در شناساندن تمدن وفرهنگ ملی- اسلامی خود به جهانیان  و به  ویژه دانش آموزان مان ضعیف عمل می کنیم  ؟دیگر این که چرا ازآثار تاریخی  ارزشمند در جریان تدریس،  جهت احیای هویت های ملی –اسلامی کمتر بکارگیری  می شود؟ چرا روش های نوین تدریس در درس مطالعات اجتماعي کمتر استفاده می شود؟چرا دانش آموزان از زنگ مطالعات اجتماعي لذت نمی برند؟

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  هویت ملی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با هویت ملی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  هویت ملی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با هویت ملی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  هویت ملی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با هویت ملی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با هویت ملی 

نتیجه گیری در رابطه با هویت ملی

پیشنهادات در رابطه با هویت ملی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با هویت ملی 

برای دانلود اقدام پژوهی درس مطالعات اجتماعی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.