اقدام پژوهی درس ریاضی دبیرستان :چرا دانش آموزم در ریاضی ضعف دارد چگونه توانستم کمک کنم در این درس پیشرفت کند

اقدام پژوهی درس ریاضی دبیرستان

اقدام پژوهی درس ریاضی دبیرستان با موضوع چرا دانش آموزم در ریاضی ضعف دارد چگونه توانستم کمک کنم در این درس  پیشرفت کند

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی دبیر ریاضی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

آموزش درست ریاضی را چه از نظر ایجاد تفکر ریاضی به منزله «تحول فرهنگی» و چه به لحاظ تفکر منطقی به منزله «تحول سیاسی و عدم وابستگی» و چه به لحاظ بهره‌وری مناسب به منزله «تحول اقتصادی» که نتایج آن در واقع تبدیل نیروی انسانی به سرمایه‌های انسانی «بهره‌‌وری بهینه» خود نیازمند دو عامل مهم آموزش و انگیزش در راستای اهداف بهینه اجتماعی می‌باشد البته آموزش به حد کافی به جامعه در زمنیه‌های مختلف داده شده اما چون ایجاد انگیزه وجود نداشته آموزش نتوانسته کاربرد داشته باشد.برای ایجاد انگیزش در زمینه ریاضیات نیاز به رقابت و رقابت‌پذیر دانش‌آموزان می‌باشد که این رقابت شکل ناسالم به خود گرفته و آموزش از مسیر درست خود منحرف شده در این راستا برای رسیدن به اهداف صحیح می‌توان ابتدا فرهنگ‌سازی مناسب نمود تا جلوی اتلاف سرمایه‌های خانوادگی را گرفت و با دادن اطلاعات درست به دانش‌آموزان و خانواده‌ها و یک اطلاع‌رسانی درست و متحول شدن نظام آموزشی نه در حد یک حرف بلکه تحولی مبنایی و پایه‌ای به راهکارهای درست‌تر و معقول‌تری دست یابیم.  اما سؤال مهمی که مطرح می‌باشد آن است که، چرا عده­ی کمی از دانش‌آموزان به درس ریاضی علاقه­مند می باشند؟ چرا نتایج ارزش­یابی درس ریاضی اغلب فراگیران رضایت بخش نمی باشد؟

تیترهایی که در این اقدام پژوهی درس ریاضی دبیرستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  ضعف در ریاضی

پیشگفتار در رابطه با  ضعف در ریاضی 

مقدمه  موضوع در رابطه با ضعف در ریاضی 

شناسایی مسئله در رابطه با  ضعف در ریاضی 

توصیف وضع موجود

اینجانب ………. دبیر ریاضی دبیرستان  مدت ……… سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم و هم اکنون در آموزشگاه ……. در حال تدریس به دانش آموزان هستم. در بین دانش آموزانم فردی به نام فاطمه وجود داشت که علاقه زیادی به درس ریاضی نداشت و همواره سطح کیفی و علمی وی در این درس ضعیف بود و همواره از این درس گریزان بود. او درس ریاضی را میفهمید ولی دقت و تمرکزش کم بود..به همین دلیل بنده تصمیم گرفتم او را به این درس علاقه مند نموده و راهکار های مختلفی را برای ایجاد انگیزه و علاقه وی در درس ریاضی به مرحله اجرا در بیاورم.

مساله عدم علاقه مندی دانش آموزم را به درس ریاضی را با جمعی از همکاران با سابقه در میان گذاشته و با هم به بحث و گفتگو پرداختیم .همه ی همکاران با علاقه ی بسیار در بحث شرکت کردند و نظرات مفیدی ارایه نمودند. با یکی از اساتید صاحب نظر شهرمان نیز موضوع را در میان گذاشتم ایشان مشتاقانه مطالب نوشته شده را مطالعه و نظر خود را بیان نمودند .با مراجعه به کتاب ها و نشریات گوناگون هم به مطالب جالب و قابل توجه در این زمینه دست یافتم پس از گفتگو های بسیار در زمینه ی علل ضعف و مشکلات یادگیری تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی مطالب جمع آوری شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت مشکلاتی که در این باره وجود داشت ،نظیر روش تدریس دبیر ،تفاوت های فردی دانش آموزان ،مسائل کمک آموزشی ،محیط فیزیکی کلاس و … فهرست گردید .

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  ضعف در ریاضی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با ضعف در ریاضی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  ضعف در ریاضی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با ضعف در ریاضی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  ضعف در ریاضی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با ضعف در ریاضی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با ضعف در ریاضی 

نتیجه گیری در رابطه با ضعف در ریاضی

پیشنهادات در رابطه با ضعف در ریاضی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با ضعف در ریاضی 

برای دانلود اقدام پژوهی درس ریاضی دبیرستان و دریافت اقدام پژوهی معلم ریاضی از لینک خرید استفاده نمایید.