اقدام پژوهی درس املا دوم ابتدایی با موضوع چگونه توانستم ضعف املای دانش آموز پایه دوم را بهبود بخشم

اقدام پژوهی درس املا دوم ابتدایی

اقدام پژوهی درس املا دوم ابتدایی با موضوع چگونه توانستم ضعف املای دانش آموز پایه دوم را بهبود بخشم در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی درس املا دوم ابتدایی با موضوع چگونه توانستم ضعف املای دانش آموز پایه دوم  را بهبود بخشم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در ضعف املایی مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

نوشتن و خواندن وسیله ای است برای پی بردن به افکار دیگران و گفتار و نوشتن وسیله ای برای آگاه ساختن دیگران از مقاصد و افکار خود. بنابراین تمام کوششهایی که در زمینه آموزش زبان در دبستان انجام می گیرد، باید در جهت پرورش ارکان چهار گانه آن یعنی، شنیدن ، گفتن و خواندن  باشد.

املاء کلمه ای است عربی و به معنای پرکردن، مطلبي را تقرير تا ديگران بنويسند ، طريقه نوشتن درست كلمات و درست نويسي و بكار رفته است.

در این تحقیق در جهت هدف های زیر برای رفع مشکل املای دانش آموز به نام فاطمه انجام گرفته است:

1- تقویت حافظه دیداری  دانش آموز

2- تقویت توالی دیداری دانش آموز

3- تقویت حافظه شنیداری  دانش آموز

امید که با انجام این راه کارها خود و همکاران بتوانیم در جهت موفقیت دانش آموزان گام برداریم.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی درس املا دوم ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  ضعف املایی

پیشگفتار در رابطه با  ضعف املایی 

مقدمه  موضوع در رابطه با ضعف املایی 

شناسایی مسئله در رابطه با  ضعف املایی 

توصیف وضع موجود

اينجانب … مدت…سال است كه در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم. و هم اكنون نيز در آموزشگاه …..مشغول تدريس در پايه دوم هستم. خوب نوشتن و صحیح نوشتن یک توانایی ایست که ما به عنوان معلمان   شکوفا کردن این توانایی ها را عهده دار هستیم.در ماه مهر وقتي درس را تدريس مي كردم و با دانش آموزان در کلاس املا كار مي كردم تمام سعي من بر اين بود تا دانش آموزانم مشكلي در نوشتن نداشته باشند. زيرا هر معلّمي آرزو دارد كه دانش آموزانش درس هاي او را بهتر و آسان تر ياد بگيرند و گفته هايش در اعماق وجود دانش آموزان نفوذ كند.در بين اين   دانش آموز ان فاطمه در نوشتن املاهم سطح با دانش آموزان ديگر نبود با تشویق وراهنمایی به درس های کلاس توجّه می کرد . برای انجام فعالیت های نوشتنی از خود علاقه ای نشان نمی داد و زود خسته می شد. درکلاس آرام و قرار نداشت همیشه با بغل دستی اش در حال صحبت بود و با استفاده از روش های مختلف تشویق مدت کوتاهی سر جای خود می نشست. بنابراین باخود اندیشیدم چگونه می توانم با تشويق فاطمه را به درس املاء علاقه مند سازم

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  ضعف املایی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با ضعف املایی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  ضعف املایی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با ضعف املایی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  ضعف املایی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با ضعف املایی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با ضعف املایی 

نتیجه گیری در رابطه با ضعف املایی

پیشنهادات در رابطه با ضعف املایی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با ضعف املایی 

برای دانلود اقدام پژوهی درس املا دوم ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.