اقدام پژوهی با موضوع آموززش مهارت های زندگی به دانش آموزان

اقدام پژوهی دبیر علوم راهنمایی

اقدام پژوهی مهارت های زندگی

اقدام پژوهی مهارت های زندگی به دانش آموز با موضوع چگونه توانستم با توجه به درس علوم نهم مهارت های زندگی را به دانش آموزان کلاسم آموزش داده و علاقه مند نمایم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی دبیر علوم  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

دبیر یکی از ارکان اساسی آموزش و پرورش است و بدون در نظر گرفتن نقش او، نقش سازنده‌ای را نمی‌توان برای تعلیم و تربیت منظور کرد. دبیر نه تنها متخصص مسائل آموزشی، بلکه راهنما،‌ سرمشق، مشاور مشفق و دوست و مشکل‌گشای دانش‌پژوهان است.

حال اگر دبیر بتواند غیراز آنکه مسائل آموزشی را می‌آموزد، مشفقانه و مشتاقانه در صلاح و اصلاح رفتار و تربیت فراگیران بکوشد، با آنان نه از روی مقررات خشک آموزشی بلکه از روی احساس و عاطفة متعادل رفتار کند، موقعیت آنان را درک کند، خشک و عبوس و با اخم و ترشرویی برخورد نکند، حرمت و جایگاه آنان را پاس دارد و با آنان در تعامل و تفاهم باشد، کلاس درس، کلاس خوشایند و پرجاذبه خواهد شد و فراگیران برای حضور در چنین کلاسی اشتیاق نشان خواهند داد.

دبیری می‌تواند جذابیت کلاس را فراهم آورد که از نظر علمی توانا و مسلط باشد. در واقع اصلی‌ترین وظیفةآموزشی دبیر یاد دادن و آموختن است و دبیری که از نظر علمی تواناتر باشد، بهتر می‌تواند این وظیفه را به انجام رساند. حال اگر وظیفة آموزشی دبیر با کم‌آگاهی او به خوبی انجام نگیرد و کلاس درس او سطح مناسبی از اندیشه و دانایی را نداشته باشد، ممکن است فراگیران نسبت به حضور در چنین کلاسی احساس تردید کنند و به این نتیجه برسند که خودشان با مطالعة کتاب می‌توانند به همین سطح از آموزش که دبیر آن را عهده‌دار شده است، دست یابند.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی مهارت های زندگی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با مهارت های زندگی

پیشگفتار در رابطه با مهارت های زندگی

مقدمه  موضوع در رابطه با مهارت های زندگی

شناسایی مسئله در رابطه با مهارت های زندگی

اقدام پژوهی مهارت های زندگی

توصیف وضع موجود

اینجانب …… مدت ….. سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت می باشم و هم اکنو دبیر  درس علوم تجربی آموزشگاه ……. شهرستان ……. هستم.موضوع تحقیقی که انتخاب کردم درباره چگونه توانستم با توجه به درس علوم مهارت های زندگی را به دانش آموزان کلاسم آموزش داده و علاقه مند نمایم ؟

در سال تحصیلی اخیر احساس میکردم دانش آموزان در کلاس رغبتی به درس نشان نمی دهند و کلاس برایشان خسته کننده است. من با انتخاب این موضوع قصد دارم راهکارهایی پیدا کنم تا بتوانم کلاس بانشاطی داشته باشم  و سطح مهارت های زندگی دانش آموزانم را بالا ببرم.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با مهارت های زندگی

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با مهارت های زندگی  

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با مهارت های زندگی  

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با مهارت های زندگی

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با مهارت های زندگی

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با مهارت های زندگی  

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با مهارت های زندگی

نتیجه گیری در رابطه با مهارت های زندگی

پیشنهادات در رابطه با مهارت های زندگی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با مهارت های زندگی

برای دانلود اقدام پژوهی مهارت های زندگی و دریافت اقدام پژوهی دبیر علوم از لینک خرید استفاده نمایید.