اقدام پژوهی دبیران درس ریاضی با موضوع بررسی چالش های تدریس درس ریاضیات دوره متوسطه

اقدام پژوهی دبیران درس ریاضی

اقدام پژوهی دبیران ریاضی

اقدام پژوهی دبیران درس ریاضی با موضوع بررسی چالش های  تدریس درس ریاضیات دوره متوسطه

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی دبیر ریاضی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

چالش هاي موجود در نظام معلمي

الف ) پايين بودن شأن و مقام معلمي در اجتماع

ب ) پايين بودن سطح دانش و مهارت حرفه‌اي آنان

ج ) پايين بودن حقوق و مزاياي معلمي.

اين سه چالش نيز خود در به ثمر نرسيدن تحول بنيادين در آموزش و پرورش تأثيرگذار است و علت ديگر آن بي‌توجهي به فلسفه تعليم و تربيت در نظام آموزشي است. بايد معلم را با فرهنگ جديد سر كلاس فرستاد و به اين صورت است كه تحول شكل مي‌گيرد. تا به امروز درباره نقش اساسي دستگاه تعليم و تربيت به عنوان زيرساخت توسعه پايدار شعارهايي داده شده اما هنوز نقش آن باور نشده است در حالي كه بايد گفت آموزش و پرورش موتور توسعه جامعه است و اگر اين را بپذيريم، نگاهها به اين دستگاه تغيير خواهد كرد. اما اگر جايگاه آموزش و پرورش به عنوان جايگاه نخست در راه تعالي جامعه تلقي نشود، اتفاق خاصي در آن نخواهد افتاد و به همين شكل فعلي به فعاليتش ادامه خواهد داد.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی دبیران درس ریاضی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  چالش درسی

پیشگفتار در رابطه با  چالش درسی 

مقدمه  موضوع در رابطه با چالش درسی 

شناسایی مسئله در رابطه با  چالش درسی 

توصیف وضع موجود

در پژوهشي كه در چند مدرسه و چندين كلاس ، علي الخصوص كلاس خودم ، كلاس سوم متوسطه به انجام رسانده ام به نتايجي برخورد كرده ام كه ذكر آن در اين مطلب خالي از لطف نمي باشد.« حدود 26سال است كه به تدريس اشتغال دارم . در اين مدت درس رياضي چندان به نظر من پرنشاط و فعال نيست. از روشهاي مختلف تدريس و از وسايل كمك آموزشي و رسانه اي مختلفي براي تدريس اين درس استفاده مي كنم و در اين ميان از اولياي دانش آموزان و كتابهاي مختلفي كه در اين زمينه باشد كمك گرفته ام. پس از تدريس درس مربوطه ، از تك تك دانش آموزان يا بصورت گروهي به نوبت و از روي دفتر اسامي مي خواهم پاي تخته بيايند تا تمرين مربوط به درس امروز را حل كنند . دانش آموزان هم اين كار را انجام مي دهند و من هم به طور نظري و هم از جنبه ي عملي نمره اي براي آنها منظور مي كنم.در حين نوشتن تمرين مي خواهم كه همگي توجهشان را به روي تخته سياه جلب كنند ولي معمولا اين كار به صورت فعال و از روي علاقه انجام نمي گيرد. برخي با هم حرف مي زنند – برخي مي خوابند – برخي درس ديگر مي خواند – برخي جدول حل مي كند يا گروهي مي خندند. به هر طريق اين كلاس معمولا بدون فعاليت موثر و يادگيري اكثر دانش آموزان طي مي شود. »

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  چالش درسی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با چالش درسی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  چالش درسی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با چالش درسی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  چالش درسی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با چالش درسی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با چالش درسی 

نتیجه گیری در رابطه با چالش درسی

پیشنهادات در رابطه با چالش درسی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با چالش درسی 

برای دانلود اقدام پژوهی دبیران درس ریاضی و دریافت اقدام پژوهی معلم ریاضی از لینک خرید استفاده نمایید.