اقدام پژوهی دبیران تاریخ دبیرستان با موضوع چگونه افت درسی کوثر دانش آموز پایه دهم علوم انسانی را در درس تاریخ کاهش دادم

اقدام پژوهی دبیران تاریخ دبیرستان

اقدام پژوهی دبیران تاریخ دبیرستان چگونه افت درسی کوثر دانش آموز پایه دهم علوم انسانی را در درس تاریخ کاهش دادم در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی دبیران تاریخ دبیرستان با موضوع چگونه افت درسی کوثر دانش آموز پایه دهم علوم انسانی را در درس تاریخ  کاهش دادم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی دبیر تاریخ  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

دبیران بیشترین وقت را برای تماس با دانش آموزان ، مشاهده آنان و کمک به جریان رشد و تکامل آنها در اختیار دارند. دبیر باید در روابط با شاگردان از اصول حسنه انسانی آگاه باشد و آنها را به کار بندد و محیطی را به وجود آورد که دانش آموزان، مشکلات خود را با او در میان گذاشته و او در حد توان به اصلاح و تغییر رفتار آنها اقدام نماید.دبیر به این موضوع ایمان داشته باشد که رفع موانع تحصیلی و کاهش مشکلات دانش آموزان ، خود مقدمه ای برای آماده سازی ذهنی دانش آموزان و ارائه مطالب درسی می باشد.دبیر متعهد، در طریق حفظ و تامین منافع واقعی شاگرد است ، در حل مسائل و مشکلات کوشاست . روحیه اش به گونه ای است از خدمت لذت می برد ، از ساختن و به عمل آوردن دانش آموز و قراردادنش در مسیری که مورد هدف است خرسند است.لذا با با توجه به تعهد و مسئولیت خود در کلاس، با مشاهده ی حواس پرتی و عدم تمرکز دانش آموزانم و به خصوص کوثر که باعث افت تحصیلی وی شده بود در کلاس سعی در حل کردن مشکل او شدم . زیرا بدون داشتن دقت و تمرکز حواس یادگیری صورت نمی گیرد.تمرکز حواس هنگام مطالعه کلید اصلی و اساسی درک و فهم مطالب است و کلید اساسی تمرکز حواس استفاده از روشهایی است که باعث تقویت و پرورش و مهارت در برقراری تمرکز حواس هنگام مطالعه می شوند.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی دبیران تاریخ دبیرستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  ضعف درسی

پیشگفتار در رابطه با  ضعف درسی 

مقدمه  موضوع در رابطه با ضعف درسی 

شناسایی مسئله در رابطه با  ضعف درسی 

توصیف وضع موجود

اینجانب …….. دبیر  درس تاریخ دبیرستان….. هستم.در این آموزشگاه بعضی از خانواده ها از نظر تحصیلات و شرایط اقتصادی در سطح خوبی هستند ولی اکثر آنها از طبقه معمولی هستند.بعد از دو سه هفته تدریس ، نکته ای توجه من را به خودش جلب کرد و آن عدم تمرکز کوثر در کلاس بود.او در حین تدریس گاهی سرش را روی میز می گذاشت یا به من نگاه می کرد اما مشخص بود به کلاس و درس فکر نمی کند و تمرکز ندارد.گاهی هم خودش را مشغول کارهای دیگر مثل نقاشی کشیدن یا خط خطی کردن کتابش می کرد.یک جلسه در حین تدریس وقتی فهمیدم حواسش در کلاس نیست برای جلب توجه او سئوالی پرسیدم ، عذر خواهی کرد . گفت : ببخشید حواسم نبود.ضمن اینکه کوثر دختری مودب ،مرتب می باشد. در فعالیتهای علمی و  درسی علاقمند و فعال هست اما نمره هایی پایانی که کسب می کرد پائین بود .لذا با توجه به تعهد و مسئولیت دبیری و نیز برگزاری کلاس اقدام پژوهی،ویژگی های خوب اخلاقی کوثر و توجه او به من ،  انگیزه ای در من ایجاد کرد که یکی از اولویتهای من حل مشکل او باشد.تا تغییراتی در رفتار از لحاظ بهبود یادگیری به عمل آورم.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  ضعف درسی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با ضعف درسی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  ضعف درسی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با ضعف درسی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  ضعف درسی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با ضعف درسی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با ضعف درسی 

نتیجه گیری در رابطه با ضعف درسی

پیشنهادات در رابطه با ضعف درسی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با ضعف درسی 

برای دانلود اقدام پژوهی دبیران تاریخ دبیرستان و دریافت اقدام پژوهی دبیران تاریخ از لینک خرید استفاده نمایید.