اقدام پژوهی اعتماد به نفس برای معلمان ابتدایی: چگونه توانستم اعتماد به نفس دانش آموز کلاس دوم را تقويت نمايم

اقدام پژوهی برای کلاس دوم دبستان

اقدام پژوهی با موضوع اعتماد به نفس

اقدام پژوهی با موضوع اعتماد به نفس برای معلمان ابتدایی :موضوع چگونه توانستم اعتماد به نفس دانش آموز  کلاس دوم را تقويت نمايم

هم اکنون میتوانید این نمونه اقدام پژوهی با موضوع اعتماد به نفس را دانلود کنید یا برای مشاهده نمونه های بیشتر اقدام پژوهی با موضوع اعتماد به نفس از نوار جستجو در مطالب سایت استفاده کنید.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

اعتماد به نفس واقعی زائیده‌ی تعهد فرد به خویشتن است: این تعهد که هر آنچه لازم باشد، انجام خواهد داد تا به خواسته او نیازهایش برسد.فردی که فاقد اعتماد به نفس است، عادت کرده است که در مقابل دیگران اختیار و اراده‌ای از خود نداشته باشد و هر تقاضایی را اجابت نماید. به عبارت دیگر حالت خود نگهداری، امتناع و «نه گفتن» به درخواست دیگران در او ضعیف شده است

در ضمن نداشتن اعتماد به نفس موجب فلج شدن فکر و روح فرد می شود، زبون و بیچاره و ناتوان ، از خود مأیوس می شود و همراه احساس حقارت می کند.باید توجه داشت که اعتماد به نفس انواع مختلفی دارد که شامل : 1- اعتماد به نفس رفتاری2- احساسی و عاطفی 3- روحی و معنوی می شود. به منظور آنکه شخص، اقتدار لازم را به دست آورد و رضایت و غنایی که استحقاقش را دارد، تجربه کند، به هر سه نوع اعتماد به نفس نیاز دارد.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی با موضوع اعتماد به نفس  وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  اعتماد به نفس

پیشگفتار در رابطه با  اعتماد به نفس 

مقدمه  موضوع در رابطه با اعتماد به نفس 

شناسایی مسئله در رابطه با  اعتماد به نفس 

توصیف وضع موجود

در سال تحصیلی ……… بعنوان آموزگار پایه …… ، آموزشگاه …… مشغول به كار شدم. کلاس …. این مدرسه …. نفر دانش آموز داشت که یک نفر از آنها در همان روزهای اول توجه مرا به خودش جلب کرد. این دانش آموز مبينا نام داشت که کم حرفی و بی توجهی او در کلاس نظر مرا به خود معطوف نمود تصمیم گرفتم در مورد این دانش آموز تحقیق کنم .

مبينا دانش آموزي كم رو بود كه در فعاليت هاي گروهي كمتر شركت مي نمود، تحصیلات پدر ابتدایی شغل آزاد و تحصیلات مادر دیپلم و خانه دار می باشد. در پرونده ی او مشكلات پدر و مادرش  ذکر شده است. از نظر تست هوش، مرزی تشخیص داده شده است. مبينادر کلاس خیلی آرام و همیشه در حال چرت زدن بود حوصله نوشتن مشق یا تکلیف در کلاس را نداشت و اصلاً مسئولیت پذیر نبود و خودش را از فعالیت های کلاس کنار می کشید. همیشه احساس خستگی ، اضطراب و ناامیدی می کرد و وابستگی شدید به مادر داشت. با این شرایطی که در این دانش آموز دیدم تصمیم گرفتم حس اعتماد به نفس او را بالا ببرم تا شاید مشکلات او به نحوی برطرف شود .

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  اعتماد به نفس 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با اعتماد به نفس 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  اعتماد به نفس 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با اعتماد به نفس 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  اعتماد به نفس 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با اعتماد به نفس 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با اعتماد به نفس 

نتیجه گیری در رابطه با اعتماد به نفس

پیشنهادات در رابطه با اعتماد به نفس

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با اعتماد به نفس 

برای دانلود اقدام پژوهی برای کلاس دوم دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.