اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل وابستگی بیش از حد دانش آموز کلاس اول را به مادرش برطرف نمایم

اقدام پژوهی برای کلاس اول ابتدایی

اقدام پژوهی مشکل وابستگی بیش از حد دانش آموز کلاس اول را به مادرش

اقدام پژوهی برای کلاس اول ابتدایی با موضوع چگونه توانستم مشکل وابستگی بیش از حد دانش آموز کلاس اول را به مادرش برطرف نمایم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

مهمترین مسئله در ورود کودکان به مدرسه جدا شدن از والدین به خصوص مادر است و چون کودک چند سال به طور طبیعی در کنار مادر بوده است جدا شدن از مادر برایش سخت است.البته اکثریت کودکان در مدت کوتاهی با محیط جدید هماهنگ شده و می‌توانند خود را سازگار کنند.

البته بعضی از کودکان جدای از اضطراب آغاز سال تحصیلی زمینه اضطراب را دارند ، این دسته از کودکان به زمان بیشتری برای آمادگی نیازمندند و بی توجهی به ین مسئله برای خانواده‌ها و اولیای مدرسه مشکل‌آفرین خواهد شد.برای کم شدن اضطراب این دسته از کودکان باید از قبل با کودک صحبت کرد و محیط جدید را به طور عملی به او توضیح داد؛ بدین ترتیب که با هماهنگی اولیای مدرسه قبل از شروع رسمی مدرسه، کودک وارد محیط مدرسه شود کلاس، حیاط، سرویس بهداشتی، سالن غذاخوری و … را ببیند و با معلم و همکلاسی‌هایش آشنا شود.اگر این آشنایی در محیط غیردرسی و قبل از آغاز سال تحصیلی انجام گیرد در کاهش اضطراب کودک در زمان مدرسه مؤثر خواهد بود.از طرفی نباید اجازه داد که کودک در خانه بماند و به مدرسه نرود بلکه باید والدین حتی اگر لازم بود دقایقی در کنار کودک در مدرسه باقی بمانند و به تدریج محیط را ترک کنند تا کودک آمادگی لازم را پیدا کند.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی برای کلاس اول ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  وابستگی

پیشگفتار در رابطه با  وابستگی 

مقدمه  موضوع در رابطه با وابستگی 

شناسایی مسئله در رابطه با  وابستگی 

توصیف وضع موجود

اينجانب ……..  آموزگار پايه …… ابتدايي آموزشگاه …….. ………. مدت …….. سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم. و هم اکنون در پایه …… این آموزشگاه با ……. نفر دانش آموز در حال تدریس هستم. در هفته اول تحصیلی که مصادف با روزهای اول ماه مهر بود واقعه اي  را مشاهده کردم که برای اینجانب خیلی جالب بود و آن وابستگی شدید دانش آموزان کلاس اول به مادرانشان بود در چنین روزهايی که دانش آموزان کلاس اول اولین روزهای تحصیلی زندگی خود را آغاز می کنند بیشتر دانش آموزان با توجه به واقعه که در بالا ذکر شده به همراه اولیای خود می آمدند بعد از مدتی كه صدای زنگ به صدا درمي آمد ومعاونین دانش آموزان را به خصوص کلاس های اول را به صف های خود راهنمایی می کردند در این هنگام موضوعی که فکر اینجانب را خیلی در گیر کرده بود به طور واضح مشاهده کردم واین مشاهده این چنین بود که بعضی از دانش آموزان با رسیدن نوبت به صف کلاس آنها به طرف اولیای خود فرار کردند وبعضی از دانش آموزان اول با ترس معاونین با نق زدن اولیای خود را صدا می زدند واصرار می کردند که همراه آن ها به کلاس بروند. شاخص ترين مورد در بين آن ها دانش آموزي به نام ستایش بود كه وابستگي اش به مادرش از همه دانش آموزان بيشتر بود كه در هيچ صورتي راضي به ترك مادرش و رفتن به كلاس نمي شد.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  وابستگی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با وابستگی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  وابستگی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با وابستگی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  وابستگی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با وابستگی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با وابستگی 

نتیجه گیری در رابطه با وابستگی

پیشنهادات در رابطه با وابستگی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با وابستگی 

برای دانلود اقدام پژوهی برای کلاس اول ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.