اقدام پژوهی برای دبیر تاریخ با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاه را به مباحث تاریخی علاقه مند سازم

اقدام پژوهی برای دبیر تاریخ

اقدام پژوهی برای دبیر تاریخ با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاه را به مباحث تاریخی علاقه مند سازم در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی برای دبیر تاریخ با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاه را به مباحث تاریخی علاقه مند سازم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی دبیر تاریخ  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

بسیاری از مورخان، محققان و دانشمندان ایران و جهان با اذعان به علم بودن تاریخ و حتی قبول آن به عنوان مادر علوم نقش قابل توجه و انکارناپذیر تاریخ در زندگی بشر را گوشزد کرده و بر این مسائل اتفاق نظر دارند که تاریخ عبرت آموز بوده و می تواند با یادآوری اشتباهات بزرگ گذشته، انسانیت را از تکرار (لااقل عمدی و اختیاری) آن ها باز دارد. به علاوه تاریخ تجربه گذشته را به تجربه کنونی   می افزاید و زندگی را پرمایه تر می کند. اتکا بر تجارب گذشته غالباً اخذ تصمیم را در زندگی روزانه آسان می کند و چونان چراغی برای راه آینده ما عمل می نماید.

حس تاریخی لازمه ی حیات و بقای ملت ها به شمار می آید. هر ملتی با اتکا به شخص ها،     حماسه ها، کتاب ها، شعرها، یادآوری خطرات و صدمات گذشته، بزرگداشت پیروزی ها و تجلیل از قهرمانان و … هم در شکل گیری این حس و هم در تقویت هر چه بیش تر و مداوم آن می کوشد. ملت ما و دیگر ملت های بزرگ جهان به اتکای همین حس تاریخی است که در تاریخ دوام آورده اند و در برهه هایی، صاحب آوازه و افتخار شده اند.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی برای دبیر تاریخ وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  علاقمندی به درس

پیشگفتار در رابطه با  علاقمندی به درس 

مقدمه  موضوع در رابطه با علاقمندی به درس 

شناسایی مسئله در رابطه با  علاقمندی به درس 

توصیف وضع موجود

اينجانب …دبیر … آموزشگاه … دوره…. متوسطه هستم و مدت …. سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت هستم.هم اکنون در این آموزشگاه در پایه …  …نفر دانش آموز دارم. .دانش آموزان این مدرسه داراي علاقه زیاد به تحصیل هستند و با اشتیاق وارد کلاس می شوند و من هم با چنین دانش آموزانی می توانم از روش هاي مختلف تدریس استفاده کنم و در کار خود موفق هم هستم.در ابتداي سال تحصیلی مدیر محترم جلسه ي شوراي دبیران  را تشکیل داد که اکثر دبیران  از جمله خود من هم در این جلسه شرکت نمودم. مدیر و معاون مدرسه گزارشی از عملکرد سال تحصیلی سال قبل را ارائه دادند و از وضعیت درسی دانش آموزان و علاقه آنها به تحصیل صحبت کردند و خاطرنشان ساختند که این دانش آموزان این مدرسه از وضعيت درسي خوبی برخوردارند . طبق بررسي هايي كه خود من انجام دادم فهميدم كه دانش آموزان اين مدرسه بيشتر وقت خود را صرف درس هاي پايه مثل رياضي و علوم مي كنند و علاقه چنداني به درس تاریخ  از خود نشان نمي دهند.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  علاقمندی به درس 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با علاقمندی به درس 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  علاقمندی به درس 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با علاقمندی به درس 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  علاقمندی به درس 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با علاقمندی به درس 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با علاقمندی به درس 

نتیجه گیری در رابطه با علاقمندی به درس

پیشنهادات در رابطه با علاقمندی به درس

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با علاقمندی به درس 

برای دانلود اقدام پژوهی برای دبیر تاریخ و دریافت اقدام پژوهی معلم تاریخ از لینک خرید استفاده نمایید.