اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در پایه دوم را برطرف نمایم

اقدام پژوهی برای آموزگار دوم ابتدایی

اقدام پژوهی مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوا

اقدام پژوهی برای آموزگار دوم ابتدایی با موضوع چگونه توانستم مشکل عدم کم شنوایی دانش آموز کم شنوایم در پایه دوم را برطرف نمایم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

شناخت فراگیران عمده ترین موضوع در کارآمدی معلمان در کلاس درس به حساب می آید. شیوه های صحیح برقراری ارتباط با دانش آموزان و شناسایی توانایی آنان نیز می تواند به عنوان بهترین راه برای کارآمد ساختن معلمان محسوب شود. امروزه تلاش زیادی برای تحصیل دانش آموزان آسیب دیده شنوایی در مدارس عادی می شود ومعلم کلاس باید برای رویارویی با این دانش آموز به گسترش معرفت خود بپردازد. گسترش معرفت در ابعاد مختلف (نگرشی، شناختی وعاطفی) مستلزم به وجود آمدن تغییرات در ادراکات فردی وتغییر دراحساسات، برداشت ها وباورها نسبت به خود وفراگیران خود می باشد.

معلمان اغلب در کار با دانش آموزان آسیب دیده شنوایی که در کلاس عادی قرار میگیرند، فاقد آمادگی هستند. بر این اساس آماده سازی و مجهز کردن معلمان به چگونگی ارتباط صحیح بین معلم – دانش آموز و دانش آموز- دانش موز، اصلی ترین وظیفه برنامه ریزانی است که به انحائ    آموز ، اصلی ترین وظیفه برنامه ریزانی است که به انحاء مختلف با این فرآیند سر و کار دارند. شرط ادغام دانش آموزآسیب دیده ی شنوایی در کلاس عادی برخورداری معلم از آموزش ضمن خدمت است، تا اجرای یک برنامه قابل قبول امکان پذیر گردد. ادغام این دانش آموزان متضمن حمایت شخصی معلم، همسالان و جامعه است. کیفیت برنامه تربیتی یکی از عناصر اصلی یک برنامه تحصیلی تلقی می شود. برای اجرای موفق برنامه ها باید عوامل و شرایطی فراهم گردد.این عوامل عبارتند از: عوامل مربوط به کودک، عوامل مربوط به همسالان، عوامل مربوط به معلم و آموزش، عوامل مربوط به مدیریت واجرا و عوامل مربوط به نگرش والدین و اجتماع

تیترهایی که در این اقدام پژوهی برای آموزگار دوم ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  کم شنوایی

پیشگفتار در رابطه با  کم شنوایی 

مقدمه  موضوع در رابطه با کم شنوایی 

شناسایی مسئله در رابطه با  کم شنوایی 

توصیف وضع موجود

اینجانب …..  هستم.در این آموزشگاه بعضی از خانواده ها از نظر تحصیلات و شرایط اقتصادی در سطح خوبی هستند ولی اکثر آنها از طبقه محروم هستند.بعد از دو سه هفته تدریس ، نکته ای توجه من را به خودش جلب کرد و آن مشکل یادگیری دانش آموز کم شنوایم به نام ( م د) در کلاس بود..یک جلسه در حین تدریس وقتی فهمیدم حواسش در کلاس نیست برای جلب توجه او سئوالی پرسیدم ، عذر خواهی کرد . گفت : ببخشید حواسم نبود.ضمن اینکه ( م د) دانش آموزی مودب ،مرتب می باشد. در فعالیتهای علمی و  درسی علاقمند و فعال هست اما نمره هایی پایانی که کسب می کرد پائین بود .لذا با توجه به تعهد و مسئولیت معلمی و نیز برگزاری کلاس اقدام پژوهی،ویژگی های خوب اخلاقی ( م د) و توجه او به من ،  انگیزه ای در من ایجاد کرد که یکی از اولویتهای من حل مشکل او باشد.تا تغییراتی در رفتار از لحاظ بهبود یادگیری این دانش آموز کم شنوا به عمل آورم.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  کم شنوایی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با کم شنوایی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  کم شنوایی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با کم شنوایی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  کم شنوایی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با کم شنوایی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با کم شنوایی 

نتیجه گیری در رابطه با کم شنوایی

پیشنهادات در رابطه با کم شنوایی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با کم شنوایی 

برای دانلود اقدام پژوهی برای آموزگار دوم ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.