اقدام پژوهی آموزگاران اول دبستان با موضوع چگونه توانستم اختلالات یادگیری بهاره را با استفاده از فناوری های نوین برطرف نمایم

اقدام پژوهی آموزگاران اول دبستان

اقدام پژوهی آموزگاران اول دبستان با موضوع چگونه توانستم اختلالات یادگیری بهاره را با استفاده از فناوری های نوین برطرف نمایم در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی آموزگاران اول دبستان با موضوع چگونه توانستم  اختلالات یادگیری بهاره را با استفاده از فناوری های نوین برطرف نمایم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

در اين چند سال بعنوان معلم پایه اول ابتدایی با دانش آموزان دختر و پسر با ويژگي هاي رفتاري و اجتماعي متفاوت سر و كار داشتم. اما امسال يكي از دانش آموزان من به نام بهاره، با بقيه بچه هايي كه تا به حال ديده بودم خيلي فرق داشت. او كودكي خجالتي، مضطرب و افسرده بود. آهسته و لرزان صحبت مي كرد. با بقيه بچه ها دوست نمي شد و گوشه گير بود. حتي قادر نبود كه وسايل خود را از كيفش در آورد. كتابش را وارونه در دست مي گرفت و هنگام تصويرخواني از كتاب بخوانيم، مي گفت: چيزي نمي بينم. در نوشتن نيز مشكل داشت و ساده ترين علائم كتاب بنويسيم را نمي توانست، بنويسد. او رياضي را درك نمي كرد. به طور كلي او دچار اختلالات يادگيري يا ديسلكسي بود. در گوش دادن، صحبت كردن، خواندن، نوشتن، استدلال كردن و درك كردن مشكل داشت. با بررسي هايي كه انجام دادم از نظر فيزيكي و هوش كاملاً سالم و عادي بود ولي در يادگيري بسيار مشكل داشت. براي حل اختلالات يادگيري و رفتاري او نياز به روش تدريس مناسب و خاص بود.

پس از مطالعه و بررسي فراوان، روش هاي ويژه اي را براي بهبود وضعيت او به كار بستم. راه حل هاي مختلف را آزمايش كردم. بهترين راه اين بود كه نوآوري هاي آموزشي را به كار ببرم و با استفاده از فناوري نو اختلالات يادگيري بهاره را حل كنم. بنابراين از روش IT استفاده كردم.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی آموزگاران اول دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  اختلالات یادگیری

پیشگفتار در رابطه با  اختلالات یادگیری 

مقدمه  موضوع در رابطه با اختلالات یادگیری 

شناسایی مسئله در رابطه با  اختلالات یادگیری 

توصیف وضع موجود

اینجانب ………   ، دارای مدرک لیسانس    ، مدت     سال است که در خدمت آموزش و پرورش مشغول به تدریس می باشم . امسال نیز بعنوان معلم پایه اول در مدرسه محدثه مشغول به خدمت می باشم

از ابتداي سال تحصيلي متوجه شدم كه يكي از دانش آموزانم به نام بهاره داراي علائمي از قبيل بي علاقگي به مدرسه، ترس از مدرسه، همكاري نكردن با معلم، انجام ندادن تكاليف درسي به طور منظم، ضعف درسي، گوشه گيري و انزوا طلبي مي باشد كه نشاندهنده وجود اختلالات رفتاري و درسي در اين دانش آموز بود. او دور از پدر و مادرش زندگي مي كرد زيرا آن ها در حال كوچ كردن بودند.به همين دليل او با پدربزرگ و مادربزرگ خود در روستا ساكن بود. دوري از پدر و مادر باعث بروز مشكلات روحي و عاطفي شده بود كه بر اختلالات يادگيري او مي افزود. آن ها به دليل فقر اقتصادي ازوسايل ساده رفاهي مانند تلويزيون محروم بودند. وقتي از بهاره مي پرسيدم از برنامه هاي تلويزيون به كدام يك علاقه داري؟ مي گفت: ما تلويزيون نداريم. او براي ورود به مدرسه مورد سنجش قرار نگرفته بود همچنين دوره پيش دبستاني را به علت فقر فرهنگي خانواده نگذرانده بود. او كودكي خجالتي، مضطرب، افسرده و نگران بود. دستانش هميشه از عرق خيس بود. جثه اي كوچكتر از ساير همكلاسي هايش داشت. من اغلب در زنگ هاي تفريح از پشت پنجره كلاس رفتار او را زير نظر داشتم. اصولاً جنب و جوش و تحرك بسيار كمي داشت گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  اختلالات یادگیری 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با اختلالات یادگیری 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  اختلالات یادگیری 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با اختلالات یادگیری 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  اختلالات یادگیری 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با اختلالات یادگیری 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با اختلالات یادگیری 

نتیجه گیری در رابطه با اختلالات یادگیری

پیشنهادات در رابطه با اختلالات یادگیری

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با اختلالات یادگیری 

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگاران اول دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.