کنش پژوهی ششم ابتدایی کنترل رفتار دانش آموز پیش فعال بوسیله تفکر خلاقانه و مدیریت رفتار

کنش پژوهی ششم ابتدایی

کنش پژوهی ششم ابتدایی کنترل رفتار دانش آموز پیش فعال بوسیله تفکر خلاقانه و مدیریت رفتار

خیر مقدم خدمت دانشجویان رشته مربی بهداشت  دانشگاه فرهنگیان این فایل کنش پژوهی ششم ابتدایی می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین کنش پژوهی ششم ابتدایی بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی مربی بهداشت باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

بیان مسئله

در نظام آموزشی کشور با آغاز سال تحصیلی در بعضی از خانواده‌ها مشکلی به نام کودکان بیش فعال مطرح میشود. بیش فعالی اختلالی است که در 5 تا 8 درصد کودکان دیده می‌شود. این عارضه در پسرها سه برابر دخترها است. کودکان بیش فعال بسیار پرتحرک، بی‌قرار و ناآرام هستند و نمی‌توانند برای مدتی در یک جا آرام بگیرند. دایم در حال راه رفتن، حرکت و جنب و جوش هستند. بی مهابا اشیا را پرت می‌کنند، ظروف را می‌شکنند. بدون احساس خطر، کارهای پرمخاطره و خطرناک انجام می‌دهند.

کودک بیش فعال قبل از سن دبستان در منزل کنترل و یا تحمل می‌شود، ولی با ورود به مدرسه این مشکلات نمود بیشتری پیدا می‌کنند. این کودکان در مدرسه با رفتارهای خود موجب برهم خوردن نظم کلاس شده و در روند معمول کلاس ایجاد اختلال می‌کنند. معمولا حوصله انجام تکالیف‌شان را ندارند. از طرف دیگر برخورد اولیای دبستان با دانش آموز بی‌نظم باعث انزجار کودک بیش فعال از مدرسه می‌شود. به طوری که اغلب این کودکان تمایلی به رفتن به مدرسه را ندارند.

عارضه بیش فعالی اغلب با کم توجهی و نقص در تمرکز همراه است. این نقص باعث می‌شود که کودکان مبتلا، تمرکز و توجه کافی و لازم روی موضوعات نداشته باشند. نمی‌توانند وظایفی که به عهده‌شان است بطور کامل انجام دهند. فراموشکارند و اغلب در یافتن وسایل شخصی‌شان مشکل دارند.

با گام اول در رفتار مناسب با کودکان بیش فعال و کم توجه، شناخت ابعاد مختلف این عارضه توسط والدین و معلمان است. گام بعدی برخورد مناسب با این کودکان است که نیازمند زمان، پشتکار، سعی، همکاری و هماهنگی زیادی است. بنابراین والدین و معلمان در برخورد با کودکان باید همواره مدارا کنند و با نشاط، شوخ و مهربان باشند.

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل کنش پژوهی ششم ابتدایی روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.